در طول بازی‌های مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا چند بازیکن جوان عملکردی فراتر از انتظار داشتند.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۰ شاهد عملکرد چشمگیر چند بازیکن جوان بودیم که برخی از آن ها تا پیش از این مسابقات از شهرت چندانی برخوردار نبودند. وقتی نوبت به یک تورنمنت بزرگ می‌رسد می‌توان این طور استدلال کرد که سبک فوتبال مهم نیست. هیچ کس جزئیات یک پیروزی زشت را با یک گل بد به خاطر نمی‌آورد. نتایج بیشتر از هر چیز مهم است و به همین دلیل کار بازیکنان جوان برای جا افتادن در ترکیب سخت‌تر است.

در این گزارش قصد داریم به بررسی عملکرد ۵ بازیکن جوانی بپردازیم که در مرحله گروهی یورو به خوبی توانایی هایشان را اثبات کنند.

۱- پدری (تیم ملی اسپانیا - بارسلونا)

پدری در بیشتر بازی‌های فصل اخیر برای بارسلونا به میدان رفت و اکنون با ۱۸ سال در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش در مسابقات یورو بازی می‌کند.  

بازیکنان بزرگی مانند تیاگو آلکانتارا و کوکه تبدیل به ذخیره‌های پدری جوان شده اند. توانایی بالای پدری در حفظ توپ و سرعت بالا در انتقال آن باعث شد تا مربیان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به طور کامل به او اعتماد داشته باشند.

او همچنین منتظر رسیدن توپ نمی‌ماند و تلاش زیادی برای پرسینگ و باز پس گیری توپ از حریف دارد. با حضور پدری در تیم ملی اسپانیا به نظر می‌رسد که یک ارتباط واضح میان خط هافبک و حمله ماتادور‌ها ایجاده شده است.   

اسپانیا تاکنون موقعیت‌های زیادی ایجاد کرده است، اما دلیل این که این تیم در ۲ بازی قبلی تنها یک گل به ثمر رسانده، عملکرد ضعیف خط حمله است؛ بنابراین می‌توان گفت پدری و سایر هافبک‌ها به خوبی وظیفه خود را انجام داده اند.


بیشتر بخوانید


۲- یوری تیلمانس (تیم ملی بلژیک - لسترسیتی) 

تیلمانس پس از گذراندن یک فصل فوق العاده در لسترسیتی، اکنون فرصت این را دارد که در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا برای تیم ملی بلژیک به میدان برود.  

او در موناکو هم بازیکن خوبی بود، اما بازی در لیگ برتر باعث شد تا به سرعت به بلوغ برسد و به بازیکنی پخته‌تر تبدیل شود. مسلما راجرز در پیشرفت‌های او نقش مهمی داشته است.  

بازی رو به جلوی او در تیم ملی بلژیک باعث می‌شود تا دی بروینه فرصت بیشتری برای شرکت در کار‌های تهاجمی داشته باشد. این بازیکن توانایی بازی با هر ۲ پا را دارد و شوت‌های از راه دور او می‌تواند تهدید بزرگی برای حریفان باشد.  

۳- میسون مانت (تیم ملی انگلستان - باشگاه چلسی)

انگلیس در دومین دیدار خود در یورو ۲۰۲۰ در برابر اسکاتلند به خوب بازی نکرد، اما این واقعیت که میسون مانت با این وجود توانست نمایش خوبی ارائه دهد، نمونه‌ای بارز از کیفیت تحسین برانگیز او است.

مانت قبلا هم در ترکیب انگلیس به میدان رفته بود، اما بازی‌های خوبش در مسابقات یورو در کنار هوش و تطبیق پذیری بالا، اعتبار او را دوچندان کرد.  

۴- نیکولو بارلا (تیم ملی ایتالیا - باشگاه اینترمیلان)

بارلا در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ مقابل ترکیه پاس گل نداد، اما او در هر ۳ گلی که ایتالیا به ثمر رساند تاثیرگذار بود و این نشان دهنده نقشی است که او برای تیمش ایفا می‌کند. بارلا نسبت به عملکرد خوبی که در باشگاه و تیم ملی کشورش داشته، مورد تقدیر قرار نگرفته است.

پس از گذراندن یک فصل موفق در اینترمیلان، بارلا اکنون به بازیکن باتجربه‌تر و منظم تری تبدیل شده است. این واقعیت که روبرتو مانچینی در یورو ۲۰۲۰ به او اعتماد کرد نیز گویای میزان پیشرفت این بازیکن است.

۵- دنزل دامفرایس (تیم ملی هلند - باشگاه آیندهوون)

دنزل دامفریس از انرژی، سرعت و قدرت دویدن بالایی برخوردار است. او با ۲ گلی که برابر تیم‌های اوکراین و اتریش به ثمر رساند، ستاره تیمش شد و نشان داد که برای مدافعان حریف خطری بالقوه و عذاب آور است. دامفرایس مانند فن آنهولت در سمت دیگر دفاع هلند، با استارت‌های پیاپی خود، مدافعان حریف را آزار می‌دهد و بعید نیست تا پایان مسابقات چند گل دیگر به ثمر برساند.

فوتبال تماشاگر پسند دامفرایس و درخشش او در ترکیب نارنجی پوشان هلند، احتمال ماندن او در آیندهوون را کم کرده و از همین حالا تیم‌های بزرگی خواهان به خدمت گرفتن او هستند.

زمانی که هلند کمی دچار بحران شده بود، رونالد کومان هدایت تیم را بر عهده گرفت و شرایط تیم را تغییر داد. دی بوئر نیز مسیر کومان را ادامه داد و چند تغییر مثبت ایجاد کرد.

بیشتر مربیان هلندی در سال‌های اخیر ترجیح داده اند از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کنند، اما دی بوئر از سیستم ۵ دفاعی استفاده کرد و انتقادات را به جان خرید. این تصمیم او نتایج خوبی برای تیم ملی هلند داشت و باعث ظهور استعداد‌هایی نظیر دامفرایس شد. مسلما دامفرایس‌ها در مراحل حذفی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در نتایجی که رقم می‌خورد داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار