تیم ملی فوتبال فرانسه، ۲ بار در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا قهرمان شده و حالا کار سختی برای صعود از گروه F یورو ۲۰۲۰ دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ امشب (چهارشنبه) پیگیری می‌شود و تیم‌های گروه E و F آخرین مسابقه خود در این مرحله را انجام می‌دهند.  

تیم ملی فوتبال فرانسه توانست در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ قهرمان جام ملت‌های اروپا شود و بعد از اسپانیا و آلمان، سومین تیم پر افتخار این رقابت‌ها لقب بگیرد. تیم فرانسه در سال ۲۰۱۶ هم توانست به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند، اما در فینال مقابل تیم ملی پرتغال با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.  

فرانسوی‌ها در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) در گروه F و با تیم‌های مجارستان، آلمان و پرتغال همگروه هستند. تیم فرانسه توانست در دیدار نخست خود مقابل تیم ملی آلمان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یابد. فرانسوی‌ها در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی مجارستان رفتند، که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. شاگردان دشان امشب به مصاف تیم ملی پرتغال می‌روند. فراسوی‌ها به دنبال کسب پیروزی و گرفتن انتقام فینال یورو ۲۰۱۶ از پرتغالی‌ها هستند.

تیم ملی فرانسه با باخت در این دیدار از این مسابقات حذف می شود و با کسب نتیجه تساوی و برد می تواند به مرحله بعد این رقابت ها صعود کند. کسب امتیاز برای ۴ تیم این گروه در بازی‌های هفته سوم گروهی جام ملت‌های اروپا مهم است و کسب امتیاز می‌تواند تیم های صعود کننده به مرحله بعدی این رقابت ها را مشخص کند.

این دو تیم در رقابت‌های مختلف ۲۷ بار به مصاف هم رفته اند، که فرانسوی‌ها ۱۹ برد و پرتغالی‌ها ۶ پیروزی کسب کرده اند. ۲ دیدار هم بین این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این ۲۷ دیدار فرانسوی‌ها ۵۰ گل و پرتغالی‌ها ۲۹ گل به ثمر رسانده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار