شرکت اپل از کاربران ایمیل در برابر جمع آوری اطلاعات شخصی آن‌ها محافظت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، هنگام باز کردن یک خبرنامه ایمیل شده، تصاویری وجود دارند که در پیام موجود نیستند، اما در یک سرور جداگانه ذخیره می‌شوند. وقتی ایمیل را باز می‌کنید، این سرور پیامی را برای باز کردن تصویر همراه با اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی تقریبی شما، دستگاهی که استفاده می‌کنید و زمان باز کردن ایمیل دریافت می‌کند. بلومبرگ می‌گوید که داده‌ها توسط ناشران و نشان‌های تجاری به عنوان راهی برای تعیین میزان عملکرد استراتژی بازاریابی آن‌ها استفاده می‌شود.

اما اپل در نقش جدید خود به عنوان پلیس حفظ حریم خصوصی اینترنت، ویژگی‌ای تحت عنوان "محافظت از حریم خصوصی ایمیل" که به طور خودکار داده‌های نگهداری شده در سرور جداگانه را بارگیری می‌کند (خواه ایمیل را باز کرده باشید یا نه) را ارائه داده است.

محافظت اپل از کاربران در مقابل تبلیغات!

البته اپل داده‌های شخصی شما مانند موقعیت مکانی و نام دستگاهی که به دست می‌آورد را فاش نمی‌کند. با توجه به اینکه تقریباً ۵۰ ٪ از کل ایمیل‌ها در یک برنامه اپل باز می‌شود (طبق اعلام شرکت تحلیلی Litmus Software)، اپل با استفاده از قدرت خود، داده‌های کاربر را از دست تبلیغ کنندگان دور نگه می‌دارد.

محافظت شرکت اپل از اطلاعات کاربران ایمیلی

طبق اطلاعات شرکت بازاریابی Warc، از ۲۲ مارس گذشته، هزینه تبلیغات در iOS، ۱۰ ٪ افزایش یافته است. همچنین در همان بازه زمانی هزینه تبلیغات در اندروید ۲۱ ٪ افزایش یافته است.

نکته‌ای که باید به خاطر سپرد این است که اپل، توانایی پذیرش تبلیغات را کمتر از گوگل و فیس بوک دارد. اپل دستگاه می‌فروشد در حالی که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس بوک تبلیغات می‌فروشند. فروش آگهی نه تنها خط مشی اصلی شرکت‌ها برای راضی نگه داشتن سهامداران است، بلکه به یارانه قیمت دستگاه‌ها هم کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، شرکت گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار