مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره جنوبی در دیدار با همتای چینی خود خواستار میانجیگری چین برای بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که «نُه کیو دوک» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره جنوبی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «لیو شیائومینگ»، همتای چینی خود خواستار میانجیگری پکن  برای بازگرداندن کره شمالی به گفتگو‌های هسته‌ای شده است.

اولین تماس تلفنی دوک با لیو شیاومینگ، نماینده جدید ویژه چین در امور شبه جزیره کره پس از سفر سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول در این هفته برای گفتگو با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود در مورد راه‌های از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ انجام شد.

دوک و شیائومینگ در مورد تلاش‌های مشترک کره جنوبی و چین برای پیشبرد روند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و ایجاد صلح در منطقه گفتگو کردند.

در این مذاکرات شیائومینگ بر تعهد چین به  این همکاری از طریق نقشی سازنده تأکید کرد. او که سفیر پیشین چین در انگلیس بود، در ماه آوریل به عنوان نماینده جدید پکن برای شمال منصوب شد.

در حالی که گفتگو‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به بن‌بست خورده است، سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سفر خود به سئول درباره پاسخ مثبت پیونگ‌یانگ برای از سرگیری گفتگو‌ها ابراز امیدواری کرد.

اما کیم یو جونگ، خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد آمریکا سیگنال‌های پیونگ‌یانگ را به شیوه‌ای تعبیر می‌کند که موجب ناامیدی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار