رئیس گروه طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا برای مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده تا پایان شهریور تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یونسی رئیس گروه طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی کسب‌وکار‌ها و مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند و در صورت بروز هرگونه خللی در ثبت نام با معاونت تخصصی مرتبط در این اداره‌کل تماس داشته باشند، همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز تا پایان آبان ماه موظف هستند تسهیلات را بپردازند.

او افزود: بدهی‌های مالیاتی برای مشاغل فرهنگی و هنری قطع شده، مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده نیز که تاریخ سررسید آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بدون محاسبه جریمه دیرکرد مذکور امهال می‌شود.

رئیس گروه طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشاغل و کسب‌وکار‌های به شدت آسیب‌دیده از کرونا، کلیه عملیات اجرایی فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه موقوف الاجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


یونسی بیان کرد: همچنین حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در اردیبهشت و خردادماه به مدت دو ماه امهال می‌شود و بخشودگی جرایم پرداخت نشده و بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مودیان مالیاتی، به شرط پرداخت اصل مالیات تا ۳۱ شهریور ماه تمدید می‌شود.

او تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کلیه مجوز‌های صادره تا پایان خردادماه و احکام هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف که مهلت تصدی آنان به موجب قانون نظام صنفی خاتمه یافته و یا خاتمه می‌یابد تا پایان شهریور تمدید می‌شود.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار