مصطفی مهرانفر از اجرای طرح جیره بندی آب در مناطق شهرستان به منظور کنترل کیفیت آب خبرداد.

مصطفی مهرانفر، مدیر آبفای آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: بالا رفتن پی سی آب رودخانه بهمنشیر و به دنبال آن شوری آب آن، سبب شد تا به منظور کنترل شوری آب مصرفی شهروندان ظرفیت پمپاژ آن را کاهش دهیم، اما باتوجه به استفاده همگانی آن‌ها از دستگاه پمپ بر روی شبکه‌ی آب مواقعی که خط دچار کمبود آب باشد، پمپ‌های خانگی آبی بودار و ناسالم مکش می‌کنند.

او جیره بندی آب را راه جلوگیری از ورود آب ناسالم به لوله کشی شهری خواند و ادامه داد: به زودی زمان جیره بندی در مناطق مختلف اعلام میشود تا شهروندان در آن ساعت‌های مشخص شده پمپ‌های خانگی خود را خاموش کنند.

مهرانفر افزود: با همکاری نمایندگان مجلس، ظرفیت پمپاژ آب به جهت اجرای کمتر طرح جیره بندی در مناطق شهرستان به ۲۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

مشکلات فاضلاب در برخی نقاط آبادان

مدیر آبفای آبادان دلیل بالازدگی فاضلاب در منطقه شطیط را شکستگی‌های قدیمی در چهار نقطه خط خروجی فالاب خواند که هفته‌ی گذشته ضمن رفع شکستگی در دو مورد از آن شکستگی‌ها محل برای خروج آن آب به خط اصلی باز شد هفته‌ی آینده نیز بقیه‌ی شکستگی‌ها تعمیر خواهند شد.

او در خصوص پروژه اصلاح فاضلاب خیابان دبستان گفت: سه از ماه آغاز این پروژه گذشته و با رسیدن به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی میشود زمان به پایان رسیدن آن پایان شهریور باشد.

مهرانفر با بیان وجود قطعی آب در دهکده‌ی بریم افزود: خط آب شرب این منطقه از منطقه‌ی امیرکبیر است که با مشخص شدن پیمانکار پروژه، ۶۰۰ متر به نیاز به وصل به خط اصلی داشته که ۴۰۰ متر ان انجام و ادامه‌ی آن نیز در هفته‌ی آینده وصل خواهد شد و با این اتصال مشکل قطعی برق در دو منطقه‌ی بریم و امیرآباد حل خواخد شد.

او علت به پایان رسیدن این پروژه تا هفته‌ی آینده را ارسال نشدن لوله‌های مخصوص از استان عنوان کرد که در حال حاضر در خط تولید هستند و قرار است تا فردا به آبفای آبادان ارسال گردند.

قطعی‌های مداوم آب در منیوحی

مدیر آبفای آبادان در خصوص حل مشکل قطعی آب در منیوحی ادامه داد:بخش‌هایی از سه روستای کوت شنوف، ابوعقاب و ابوشکر که شامل ۲۸ خانوار هستند، از آب بهره نمی‌برند و آبرسانی برای این خانوار‌ها یا با تانکر انجام می‌گیرد ویا در طول روز به مدت یک ساعت آب وصل می‌شود.

او افزود: برای حل این مشکل طرح احداث ایستگاه تقویت فشار منیوحی در دستور کار آبفای آبادان قرار دارد که در حال حار پیشرفتی ۶۰ درصدی دارد، اما با وجود تصویب اعتبارات برای این طرح تاکنون هیچ گنه مبلغی به این منظور دریافت کرده ایم.

مهرانفر در پایان برای آبرسانی موقت از وصل ۶۰۰ متر خط لوله خبر داد و گفت: در صورت مشخص شدن پیمانکار از سوی مجری طرح که شرکت آب و فاضلاب استان می‌باشد و اختصاص اعتبار‌های لازم، تاسیسات آبرسانی ۲۴ ساعته خواهد شد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.