استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون تسهیلات زیر ۱۰درصد از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ۲هزار و ۳۱۰ واحد و صنایع کوچک در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون تسهیلات زیر ۱۰درصد از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ۲هزار و ۳۱۰ واحد و صنایع کوچک در این استان پرداخت شده که حدود ۶هزا رو ۸۶۶نفر اشتغال ایجاد کرده است.

موهبتی  در نشست استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان به صورت منظم برگزار می‌شود و ۹۹ نشست طی یک سال گذشته برگزار شده که در پی آن ۴۷مجموعه تعطیل و یا نیمه‌فعال فعال و زمینه اشتغال ۳۳۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: از کل واحد‌های تولیدی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد ۲۰ واحد مشکلاتی دارد و امید داریم بتوانیم آن را حل کنیم این واحد‌هایی است که گرفتاری‌اش برای بیش‌از یک دهه قبل بوده و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سه معدن طلا در این استان وجود دارد یکی از آن‌ها معدن سه هزار میلیاردی بوده که در خارستان قرار دارد و یک شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی می‌شود، چون بخش عظیمی از طلا در این مجموعه شناسایی شده و در دست مطالعه است.

وی خاطر نشان کرد: سه آتش‌نشان در منطقه ما وجود دارد که ۲ مورد از آن در ایران است و یک مورد نیز در پاکستان اطراف این‌ها بستر مناسبی برای کانی‌های فلزی بویژه طلاست که مطالعات بسیار خوبی توسط صنعت و معدن و تجارت برای آن انجام شده است.

موهبتی بیان کرد: چند معدن مس در سیستان و بلوچستان فعال شده و چند معدن در دست انجام است مجموعه کامل در حوزه مس امسال کلنگ زده خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگترین معادن مس سیستان و بلوچستان در شمال استان مطالعاتش نهایی شده و پروانه بهره‌برداری صادر و به بخش واگذاری آن در مرحله مزایده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان این سال‌ها اتفاقات خوبی افتاده و در بخش ترانزیت بندر شهید بهشتی، بزرگراه و زیرساخت برق اتفاق افتاده که این موارد برای سرمایه‌گذاران امیدآفرین بوده البته کافی نیست و خیلی بیشتر از این‌ها باید کار را دنبال کنیم تا از مزیت‌ها و استعداد‌های پنهان منطقه برای رفع محرومیت آشکارش اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان هم‌اینک به زیر ۱۰درصد آمده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار