مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن محصول از چهار هزار هکتار نخلستان‌های شهرستان جهرم برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن محصول از چهار هزار هکتار نخلستان‌های شهرستان جهرم برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

او با اشاره به کشت ارقام مختلف خرما در جهرم، افزود: شاهانی رقم غالب شهرستان است و زاهدی، پیارُم، کبکاب و مجول در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جوکار بیان کرد: خرمای شاهانی یکی از مهمترین و فراوان‌ترین ارقام خرمای فارس است که حدود ۹۵ درصد از نخل‌های جهرم را شامل می‌شود و شهرستان جهرم با ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان از قطب‌های مهم تولید خرما در فارس است.

او با بیان اینکه خوشه‌آرایی چهار هزار هکتار از نخلستان‌های جهرم در حال انجام است، اظهار کرد: نخل‌داران در شهرستان جهرم از اواخر خردادماه خوشه چینی را آغاز کردند که تا کنون ۵۰درصد این عملیات انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم تصریح کرد: هشت هفته بعد از عملیات گرده‌افشانی خوشه‌های سبز خرما توسط افراد ماهر به شکلی زیبا و منظم بر روی شاخه‌های درخت نخل قرار می‌گیرد.

او ابراز کرد: آرایش خوشه نخیلات که از مراحل داشت است و مهمترین مرحله بعد از گرده‌افشانی است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: آرایش خوشه‌چینی نخیلات و تنک‌کردن خوشه باعث افزایش دسترسی میوه به ماده غذایی می‌شود، از شکست ساقه اصلی جلوگیری می‌کند و همچنین باعث کیفیت محصول بهتر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار