راه اندازی ۳ واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی در همدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از راه اندازی سه واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی از سوی شرکت شستا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن محمدی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های تولیدی در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در استان همدان واحد‌های خود را توسعه داده اند، عنوان کرد: این واحد‌ها در دهه ۷۰ تک محصولی بودند، اما در حال حاضر حدود ۲۰ نوع محصول را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه تعداد ۱۵ واحد فعال و غیرفعال تولید لبنیات در استان همدان وجود دارد که سالانه ظرفیت پذیرش ۵۰۰ تن شیر دارند، اظهار داشت: تولید شیر سالانه استان همدان برابر ۴۰۰ هزار تن است که واحد‌های فعال سالیانه بالای ۵۰۰ هزار تن توانایی دریافت شیر خام را دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون میزان شیر تولیدشده در استان همدان برابر ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ تن است، بیان کرد: ظرفیت جذب و پذیرش شیر خام در واحد‌های فعال بالای ۵۰۰ هزار تن در سال است، اما این در صورتی است که از همه ظرفیت‌های این واحد‌ها استفاده شود.

محمدی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر شرکت شستا سه واحد گاوداری بسیار بزرگ ۱۰ هزار راسی را در استان همدان در دست ساخت دارد، گفت: با توجه به اینکه واحد‌های گاوداری سنتی در حال تبدیل به واحد‌های صنعتی هستند با بهره برداری از این واحد‌های ۱۰ هزار راسی صنعتی، پیش بینی ما این است که در بحث لبنیات حتی در واحد‌هایی که به بهره برداری نرسیده اند، ظرفیت سازی خوبی صورت پذیرد.

اوعنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به دنبال ایجاد واحد‌های لبنی جدید نیست و یکی از برنامه‌هایی که سازمان در رابطه با واحد‌های فعال دارد، رونق بازار صادرات است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: به همین منظور شرکت پنیر خامه‌ای نهاوند از شرکت‌هایی است که سالانه چند میلیون دلار صادرات دارد و حال نیز به دنبال این هستیم که واحد‌های فعال بتوانند محصولات خود را به عراق، اقلیم کردستان و همچنین به کشور‌های همسایه صادر کنند.

محمدی با اشاره به اینکه شرکت «نهاوند لبن» شهرستان نهاوند با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومانی خطوط تولید پنیر یواف و دیگر فرآورده‌های لبنی را راه اندازی کرده است، گفت: این شرکت قبلاً مشکلات مدیریتی داشت، ولی طی دو سال اخیر با ورود سرمایه گذاران جدید خط تولید لبنیات خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر این شرکت نیاز به حدود هفت تا هشت میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.