دموکرات‌های آمریکا در حال بررسی اقدامات وزارت دادگستری این کشور در دوره رئیس جمهور پیشین این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات ارشد دموکرات در آمریکا در بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی در سایه وزارت دادگستری این کشور در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، در پیگرد و مواجهه با مخالفان  خبر دادند.

«جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس، با بیان آنکه این تحقیق بر محور نقض آشکار قوانین داخلی آمریکا بنا نهاده شده است، از تحقیق درباره اقدامات غیرقانونی به منظور یافتن اطلاعات افشا شده طبقه‌بندی شده خبر داد. این بررسی بر احضار «آدام شیف» و «اریک سوالول» دو عضو ارشد دموکرات، در سال ۲۰۱۸ متمرکز خواهد بود.

نادلر در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: «به طور معمول احضار مخالفان و به دست آوردن اطلاعات مخفیانه از آن‌ها نیازمند دستور از مقامات بالاست؛ اما اکنون تمرکز برای این است که آیا در دوره قبلی، با حضور دادستان ویلیام بار، مقامات از قدرت دولت فدرال سوء استفاده کرده‌اند یا خیر.»

بنابراعلام گاردین، چنانچه این اعمال بدون مجوز از سوی دادستان کل انجام شده باشد، می‌تواند به دلیل تحریک برای خشونت پیگرد قانونی را به همراه داشته باشد.

به تازگی، ۱۴ نفر از اعضای گروه "سوگندداران" که از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا هستند در بررسی‌های قضایی در دادگاه به حمله مسلحانه به ساختمان کنگره در جریان انتخابات ریاست جمهوری محکوم شدند. اعضای این گروه اولین کسانی هستند که به جرم شورش در پایتخت آمریکا و تسخیر ساختمان کنگره محکوم می‌شوند.

در جریان حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور، پایتخت آمریکا برای هفته‌ها در حالت فوق العاده نظامی قرار گرفت. مجلس سنای آمریکا پس از این اتفاق اعلام کرد با تشکیل کمیسیونی مشترک از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به بررسی دقیق جوانب مختلف این حادثه خواهد پرداخت. با این حال، جمهوری خواهان تا به حال با کارشکنی‌های مختلف مانع تشکیل این کمیسیون شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار