مراسم بزرگداشت امامزادگان با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان در مراسم بزرگداشت امامزادگان که دیروز چهارشنبه دوم تیرماه در امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، گفت: حضور فرزندان اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت امام موسی کاظم (ع) در ایران همواره موجب خیر و برکت برای سرزمین ما بوده است و حیات و ممات ایشان تاثیر چندانی بر استفاده از فیوضات سلا له‌های پیامبر گرامی اسلام نگذاشته است.

او افزود: مردم  در زمان حیاط اهل بیت از برکات حضور آن ها بهره مند می‌شدند و پس از شهادت  نیز مزار آن ها ملجاء و پناه همیشگی مردم و محل آرامش و اطمینان در هنگام خوشی‌ها و سختی‌ها و مشکلات بوده  و مطمئنا این مسئله از الطاف خداوند متعال به مردم و کشور ما بوده  و باید قدردان این نعمت باشیم و در جهت عمران و  آبادانی همه جانبه این بقعه‌ها تلاش کنیم.

بیات مسئول روابط عمومی اداه کل اوقاف و امور خیریه استان زتجان گفت: در پایان این مراسم که به همت مرکز افق  امامزاده سید ابراهیم(ع) و اوقاف شهرستان زنجان برگزار شده بود از مربیان برتر قرآنی امامزاده و همچنین خادمین رسمی و افتخاری این مکان مقدس و ۲ تن از خانواده‌های معظم شهداء تجلیل به عمل آمد و به رسم یادبود لوح تقدیر و هدیه‌ای به  آن ها تقدیم شد.

او افزود: حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، سرهنگ نجفی راد جانشین سپاه ناحیه زنجان و آقای فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان نیز از دیگر مقامات مسئول حاضر در این مراسم بودند.

شهر زنجان از قرن چهارم هجری میزبان قبر و مرقد شریف امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان است.طبق شجره نامه‌های موجود از جمله المنتقله الطالبیه نوشته ابن طباطبا، ایشان ابراهیم بن موسی الثانی ابن ابراهیم الاصغر ابن امام موسی الکاظم علیه السلام (فرزند نوه امام موسی کاظم (ع)) هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.