سرهنگ توحیدی گفت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از پویایی بازار در عرضه و تقاضا، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می کنند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: پامپ و دامپ یکی از روش‌های کلاهبرداری بوده که در این روش کلاهبرداران با سوءاستفاده از پویایی بازار در عرضه و تقاضا، سرمایه‌گذاران را وادار می‌کنند تا این افزایش قیمت‌ها را به عنوان یک روند طبیعی ببینند.

توحیدی افزود: در این روش کلاهبردران اینترنتی با در اختیار داشتن تعداد زیادی از سکه‌ها یا توکن‌ها که قبلا با قیمت ارزان خریداری کرده اند، اقداماتی را انجام می‌دهند که قیمت سکه یا توکن به صورت جعلی بالا می‌رود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: زمانی که قیمت بالا رفت اقدام به فروش سکه یا توکن‌های خود می‌کنند و بعد از فروش و خالی کردن ارز‌های دیجیتال خود در قیمت‌های بالا، قیمت آن با سرعت کاهش پیدا می‌کند و به میزان واقعی خود باز می‌گردد و در این کلاهبرداری سرمایه شما از بین می‌رود.

او اذعان کرد: ارز‌های دیجیتال جعلی که به منظور سود سریع اقدام به دستکاری حجم معاملات می‌زنند در حال افزایش می‌باشد لذا کاربران مراقب باشند در دام اینگونه کلاهبرداری قرار نگیرند و سرمایه خود را از دست دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.