فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: با به کارگیری سامانه های هوشمند، کوچک ترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز شناسایی و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ سید مجتبی موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: راه اندازی  سامانه پایش تصویری در استان البرز  دیگر فرصتی برای پنهان ماندن تغییر کاربری غیر مجاز نخواهد بود. 

سرهنگ موسوی افزود: با توجه به این که تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی برای امنیت غذایی مردم به شمار می رود ، بر این اساس البرز برای نخستین بار در کشور از دانش هوش مصنوعی برای شناسایی تغییرات کاربری در اراضی بهره گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: از مزایای این فناوری نوین نظارت مسوولان مرتبط با حفظ کاربری در این حوزه موجب صرفه جویی در سایر هزینه ها از جمله کاهش مصرف سوخت و نیروی انسانی جهت شناسایی موارد غیر مجاز گردیده است .

او  افزود: دقت شناسایی از طریق این سامانه در حدی است که  حتی فعالیت های در مقیاس کوچک و یا هر اقدام مشکوک هم چون حفر یک چاله کوچک ۲ متری و یا تسطیح سازی زمین در اراضی کشاورزی شناسایی می شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.