معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد ادامه گفتگو‌ها بین مسکو و واشنگتن نباید به تاخیر بیفتد و رایزنی درباره مسائل استراتژیک می‌تواند در ماه جولای برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز گفت رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره مسائلی چون ثبات استراتژیک می‌تواند در ماه جولای انجام شود.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: «من خیلی به برگزاری این گفتگو امیدوارم. ما کتمان نمی‌کنیم که علاقه‌مندیم این رویداد بدون تأخیر اتفاق بیفتد».

او ادامه داد: منطق نشان می‌دهد که این مسائل پیچیدگی خاص خود را دارد اما زمان در حال اتمام است.

ریابکوف اضافه کرد: واشنگتن هنوز کار تحلیلی خود را درباره بررسی و شاید تا حدودی جنبه‌های مختلف سیاست هسته‌ای ارزیابی نکرده است اما این نباید مانع آغاز گفتگوها درباره دیگر موضوعات اساسی شود. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو و واشنگتن همچنین باید درباره  چگونگی سازماندهی کار خود بحث کنند. به تأخیر انداختن شروع این گفتگو اشتباه است. 

پیشتر نیز او درباره گفتگو میان روسیه و آمریکا اعلام کرده بود که این رایزنی‌ها باید بر اساس احترام متقابل باشد و مسکو از روند گفتگو میان دو طرف بر اساس رعایت این اصل و پرهیز از وارد کردن اتهام‌های بی اساس حمایت می‌کند.

سرگئی ریابکوف گفت: یکی از مشکلات اصلی در برابر بهبود روابط میان روسیه و آمریکا وارد کردن اتهام‌ها و ادعا‌هایی بی اساس و دروغین است که اخیرا واشنگتن بدون هیچ گونه پایه و اساسی بر ضد مسکو انجام داده است.

پوتین بعد از دیدار با جو بایدن در نشستی در ژنو سوئیس پس از ۱۰ سال، با تأکید بر مسئولیت بزرگ واشنگتن و مسکو در خصوص ثبات راهبردی در جهان اعلام کرد: «من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفتگو پرداختم و در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت نو را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار