پرورش دهندگان شترمرغ در حصار مشکلات دست و پا می‌زنند

معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پرورش دهندگان سنتی شترمرغ مشکل تامین نهاده دارند و آن را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند.

ایرج آصفی معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به فعالیت ۱۵ مزرعه فعال شترمرغ شامل؛ ۳ واحد به صورت صنعتی با ظرفیت یک هزار قطعه شترمرغ و ۱۲ مزرعه به صورت سنتی در استان گفت: گردش مالی سالیانه ۳ واحد صنعتی حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان است که در شهرستان‌های رامهرمز و بهبهان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه عایدی این صنعت در روش سنتی با موجودی ۱۳۰ قطعه مولد حدود ۸.۵ میلیارد در طول سال است و گوشت استحصالی و محصولات جانبی به استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و بوشهر صادر می‌شوند، افزود: فعالان در این زمینه با مشکلاتی از جمله تامین نهاده روبرو هستند.

آصفی اظهار داشت: در حال حاضر نهاده برای همه طیور از طریق وزارتخانه تامین می‌شود، بطوریکه واحد‌هایی که به صورت رسمی پروانه بهره برداری داشته باشند به صورت مستقیم از تهران نهاده به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اما افرادیکه به صورت غیرمجاز و سنتی پرورش می‌دهند مشکل تامین نهاده دارند که با مکاتبه‌هایی که انجام شده، امیدواریم تا یک ماه آینده این مشکل حل شود.

به گفته این مقام مسئول؛ ارز دولتی برای تهیه نهاده شترمرغ تخصیص داده نمی‌شود و تولید کنندگان نهاده را باید با قیمت آزاد تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار