استاندار اصفهان گفت: استفاده از علوم و روش‌های جدید در درمان انواع سرطان در کشورمان ضروری است و پزشکان نباید از کاروان سریع نوآوری در این زمینه غافل بمانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در رویداد "از سین سرطان تا سین سلامت" در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کاروان علم در زمینه پزشکی به شدت و سرعت در حال پیشرفت است و پزشکان باید هوشیار باشند که گرفتاری‌های روزمره اجرایی و مطب و کار‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها را از همراه کردن با این کاروان غافل نکند.

او با بیان اینکه همراهی با کاروان سریع علم، نوآوری و خلاقیت یکی از رسالت‌های بزرگ پزشکان است، اظهار کرد: دانش پزشکی هر روز در حال پیشرفت است بطوریکه در برخی موارد استادان دانشگاه نمی‌توانند همه مطالب آموزشی یک ترم تحصیلی را در ترم بعد نیز استفاده کنند، زیرا آن‌ها به سرعت در حال تغییر هستند.

استاندار اصفهان از پزشکان خواست تا وقت مناسبی برای آشنایی با مباحث نو و خلاقیت‌های علوم پزشکی در نظر بگیرند و تاکید کرد: پزشکان حاذق ایرانی با نوآوری و خلاقیت در علوم پزشکی، خودباوری را به منصه ظهور رساندند.

رضایی با تاکید بر ضرورت نوآوری در درمان سرطان، تصریح کرد: ممکن است برخی از روش‌های قدیمی دیگر کارآمدی چندانی نداشته باشد بنابراین استفاده از فناوری جدید در این زمینه در مراکز درمانی ضروری است.

او همچنین با اشاره به ارزش و جایگاه خدمت رسانی پزشکان و کادر درمان به مردم، گفت: این فرصتی است که برای جامعه پزشکی فراهم شده است و پزشکان باید به خوبی از آن استفاده کنند.

استاندار اصفهان با گرامیداشت یاد مدافعان سلامت در دوران کرونا که جانشان را به خاطر سلامت مردم به خطر انداختند، افزود: پزشکان باید تلاش کنند که خادمان خوبی برای مردم باشند و دِین خود را در این زمینه ادا کنند.

رویداد از سین سرطان تا سین سلامت با حضور جمعی از پزشکان، بهبود یافتگان و بیماران سرطانی تحت درمان در اصفهان برگزار شد.

سرطان به مجموعه بیماری‌هایی اتلاق می‌شود که از تکثیر مهار نشدهٔ سلول‌ها پدید می‌آید و شامل همه انواع تومور‌های بدخیم است. این بیماری، دومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود.

بروز و مرگ و میر سالانه ناشی از این بیماری در ایران نسبت به متوسط جهانی کمتر است، بروز سرطان در کشور در مردان نزدیک به ۱۵۵ در یکصد هزار و در زنان ۱۲۸ در یکصد هزار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.