محمد رضا دهقانی گفت: با توجه به آمار و ارقام و افزایش روند بیماران سرپایی و بستری، خطر اوج گیری موج پنجم در استان یزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: شاهد روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم، به گونه‌ای که نتیجه موارد مثبت سرپایی منجر به افزایش موارد بستری شده و شیوع موج جدید کرونا را در استان رقم می‌زند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هم با اشاره به روند افزایش موارد مثبت به کرونا، افزود: نتیجه ۵۰ درصد از ۸۳۶ تستی که روز گذشته در استان گرفته شد، مثبت بود.

سلمانی ادامه داد:  رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سه ماهه اخیر به شدت کاهش یافته و به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

او بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۷ بیمار  در بیمارستان های استان بستری هستند و روزانه حدود سه برابر این تعداد به صورت سرپایی در بیمارستان‌های سطح استان درمان می‌شوند.

استاندار یزد نیز با ابراز نگرانی نسبت به عادی پنداری و ساده انگاری شرایط کرونایی در استان، گفت: این ساده انگاری می‌تواند موجب اوج گیری مجدد کرونا شود و در همین راستا لازم است اطلاع رسانی موثر برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه صورت گیرد.

محمدعلی طالبی فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها را به اتخاذ تدابیر لازم فراخواند و از اعمال محدودیت بر تردد‌های استان‌های جنوبی کشور و نظارت بیشتر بر مراکز درمانی و مطب‌ها برای بیماران عادی برخی استان‌ها خبر داد.

اوگفت: عموما پس از آن که آمار کاهش می‌یابد نوعی عادی‌انگاری در جامعه اتفاق می‌افتد که در همین روند دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود و باز هم با موارد ابتلا به صورت شدیدتر مواجه می‌شویم.

طالبی تصریح کرد: لازم است اطلاع رسانی و تبلیغات موثر برای افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.