محققان ایستگاه تحقیقاتی سهند آذربایجان شرقی نوع جدید گونه زرد آلوی زود رس و دیررس را تولید و معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر جلیل دژم پور رئیس بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: این گونه‌ها شامل گونه زود رس "درخشان " و دیررس"سهند ۹۷" است که در مدت سه سال توسط محققان و کارشناسان ایستگاه تحقیقانی باغبانی سهند آذربایجان شرقی تولید و معرفی شده است.

او افزود: مدت زمان برداشت محصول زرد آلو در استان آذربایجان شرقی حدود یک ماه است که از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و باغداران مجبورند تولیدات خود را به سرعت برداشت و عرضه کنند.

اوگفت: محققان این ایستگاه تحقیقاتی با تولید نوع جدید زرد آلوی زود رس و دیر رس زمان برداشت را از یک ماه به بیش از سه ماه افزایش دادند تا باغداران فرصت بیشتری برای عرضه محصولات خود داشته باشند و با این کار سود باغداران نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی انتخاب ارقام متحمل به سرما و مقاوم به تنش‌های محیطی و ارقام مناسب برای فرآوری وخشکباری با عملکرد و کیفیت میوه زردآلواز ویژگی‌ها مهم این گونه‌های جدید بیان کرد.

آذربایجان شرقی با ۱۲ هزار هکتار باغ زردآلو و با تولید ۷۳ هزار تن زردآلو در سال از نظر سطح و عملکرد رتبه اول تولید این محصول در کشور را دارد که بیشترین میزان آن در شهرستان مرند تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.