یک مقام ارشد آمریکایی از باقی ماندن برخی مناقشات با تهران برسر احیای برجام و پایبندی ایران به این توافق در مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد از وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از مناقشاتی با تهران خبر داد که همچنان برسر احیای توافق هسته‌ای باقی‌مانده است.

این مقام ارشد آمریکا در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «اختلافات جدی با ایران برسر اقداماتی که این کشور برای پایبندی به برجام باید انجام دهد، وجود دارد. ما به کار خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم و دیپلماسی بهترین راه است.»

او در ادامه افزود: «جدول زمانی باز نیست و ما در تلاش هستیم که در اسرع وقت به توافق برگردیم. امیدواریم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به توافق برسد زیرا در غیر این صورت شرایط را پیچیده می‌کند. ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران از نزدیک با اسرائیل همکاری می‌کنیم و به اختلافات خود احترام می‌گذاریم.»

این مقام در بخشی دیگر از سخنانش با بیان آن‌که سیاست ایران در قبال مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نباید سیاستِ رفتن تا لبه پرتگاه باشد، مدعی شد: «اگر ایران اجازه دسترسی بیشتر آژانس را برای درک فنی از تجهیزاتش ندهد، مسائل پیچیده می‌شود و احیای برجام نیز سخت خواهد شد زیرا ما باید درباره اساسی‌ترین مسائل درباره توافق آگاه باشیم.»

او در ادامه افزود: «اگر آژانس از مسائل آگاه نباشد، یافتن راهی برای بازگشت ما به برجام سخت خواهد بود.»

این در حالی است که ساعاتی پیش منابع صهیونیستی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تحت تأثیر قرار دادن رویکرد مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» در قبال احیای برجام خبر دادند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: «بنت و لاپید با دولت بایدن درباره توافق هسته‌ای موافق نیستند؛ اما برخلاف نتانیاهو که تنها دست رد به آن زد و تعامل انجام نداد، این دو نفر در تلاش برای ملاقات‌های خصوصی با مقامات آمریکا و تحت تأثیر قرار دادن آن‌ها هستند.»

به‌تازگی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از امنیت رژیم صهیونیستی و تعهد نسبت به تقویت مشارکت دفاعی بین دو طرف تأکید کرد. کوخاوی نیز در این دیدار طرح آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۰
شما امریکا یی ها همیشه با کشور ما مشگل داشتین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۱۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
ایران باید این جمله جان کری را فراموش نکند زمانی که آقای ظریف به او گفت بانک های شما با ما کار نمی کنند در جواب آقای ظریف گفت بانکهای ما خصوصی هستند و ما نمی توانیم به آنها دستور بدهیم با شما کار بکنند در کشوری که دولت او به یک بانکدار نمی تواند دستور بدهد چگونه رئیس جمهورش میخواهد به نمایندگان احزاب دیگر دستور بدهد قوانین کشورش را اجرا نکنند پس باید نمایندگان ایران از آمریکا بخواهند به عنوان تضمین کنگره آمریکا قوانین داماتو و ... را لغو کنند و رئیس جمهور آمریکا این مصوبه لغو قوانین سنکشن را ابلاغ کند این مطلب وزارت خارجه آمریکا که آمریکا باید هرچه زودتر به برجام برگردد همین معنی را دارد که روی کار آمدن مجلس انقلابی و قانون عدم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی موید احقاق حق مردم ایران در شروع کار دولت انقلابی جدید و بی اعتبار شدن تسلیم نامه برجام است.
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۰۹:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۰
دلقک بازی آمریکا تموم شدنی نیست از اولش هم همین دلقک بازیا بود مذاکره مذاکره مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۴ تير ۱۴۰۰
آقایان و خانم ها فقط لحظه ای تفکر چقدر این مذاکره شما را یاد صفین می اندازد اول به بهانه ای علی را وادار به مذاکره میکنید بله درست است تصمیم نهایی را خود علی گرفت بعد به جای فرستادن فردی مثل مالک برای مذاکره به بهانه تندرو بودن ابوموسی را میفرستید در آخر دولت عزیز بیان میکند توافق صورت گرفته و فقط مسائل کوچکی باقی مانده ولی آن طرف عمروعاص می گوید بر سر مسائل در وین مشکل اساسی داریم آی خدا یه طوری تاریخ رو به ما نشون دادی آدم هنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۱۰:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۰
ناشناس
۹:۱۱دقیقه از زمان علی اومدی
اهل کوفه ای
Iran (Islamic Republic of)
شهروند بی سواد
۰۷:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بنده خدا بهش فشار اومده تاریخ و جغرافیا و سیاست و .... همه را با هم قاطی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۰
طرف ما دولت عرض میکنه توافق کامل شده فقط مسائل کوچکی باقی مانده آن طرف میگه بر سر مسائل مهمی بحث وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
را
۲۳:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۰
این دولت قصد دارد به هر طریقی که شده مسئله برجام را حتی بدون فرجام به امضا برسونه !!! مجلس الان باید ورود کنه و موضوع برجام را فعلا از دستور کار دولتی که روزهای پایانی رو میگذره ، خارج کنه و اجازه بده دولت منتخب در سر فرصت و با دست برتر موضوع رو دنبال نماید.از قدیم گفتند که کار با عجله خراب از کار در میاد .اگر این برجام همین الان هم تموم بشه باز هم آمریکا دست بردار نیست ، چیزی دیگری را از ما خواهد خاست .آنها ایران قدرتمند را قبول ندارند ، بلکه دوست دارند ما ارتش هم نداشته باشیم ، چون خودشان دارند و از ما حراست میکنند !!! مذاکره ای که هیچی برای ما نداره که نمیشه مذاکره ، تسلیم خالص رو می خوان .ای ایرانی آیا غیرتت اجازه میده ؟؟؟ ما انقلاب کردیم که آزاد باشیم نه برده آمریکا و غرب .مسئولین ما چرا متوجه نیستند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۰
ایران باید هر چه سریعتر پای این جاسوسان موساد و عوامل نفوذی آمریکا رو از سایت های هسته ای قطع کند، دولت‌ های غربی و اروپایی به غیر از زبان زور زبانی را نمیفهمند دیپلماسی التماسی و خنده اگه جواب میداد توی این 8 سال سرسپردگی جواب میداد، اخراج جاسوسان آژانس خارج شدن از ان پی تی، و بازگشت به چرخه تولید 90 سو باعث می‌شود اونها برای توافق دنبال ما بیان نه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۴ تير ۱۴۰۰
ی سری به سفره های مردم بنداز تا توافق نشه
ملت بیچاره ان
Iran (Islamic Republic of)
شهروند بی سواد
۰۷:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
برو عامو شما هم کشتین ما رو -- یجور حرف میزنین انگار فقط خودتون بدبختین -- با حلوا حلوا کردن که دهن شیرین نمیشه -- مذاکره ای که التماسی و بدبختانه باشه و ته اش بعد 8 سال نتیجه ای نده بهتر که صد سال سیاه به توافق نرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۴ تير ۱۴۰۰
بابا ول کنید ای مذاکرات بی نتیجه رو.

...ما که از اول و آخر این مذاکرات ها
فقط همینو شنیدیم :
اختلافات جدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۴ تير ۱۴۰۰
توافق کنیم بعد یه روانی دیگه مثل ترامپ همه چیو بهم بزنه اخرش میشه این..ایران باس خیلی از قبل سختگیر تر عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۰
ایران خیلی وقته سخت عمل کرده
حال و روز مردم ببین همه افسرده ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۰
خاک بر سر آمریکا که با اونهمه دک و پزش اسیر و فرمانبر یه جمعیت هفت-هشت میلیونی و یه کشور جعلی و اشغالی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند بی سواد
۰۷:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
خاک بر سر ما که بعد بی تعهدی و این همه توهین طرف های مذاکره کننده هنوز هم دوربین مراکز هسته ای را باز نکردیم -- چطور باید دوربین ها همچنان باشه بعد تا میگیم تحریم برداریم میگن توافق نکردیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم -- پس چرا عمل میکنین ؟؟ -- باید وقتی عمل کرد که اون ها هم عمل کنند -- برجام فقط جاده یه طرفه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۰
اختلاف بین صهیونیست ها و آمریکا جنگ زرگریه. ضمنا ایران هیچ گونه اجازه بیشتر به آژانس نخواهد داد انشاءالله تا مثل قبل شاهد ترور و خرابکاری عوامل صهیونیست‌ها در کشور نباشیم.
توافق بهانه هست و اینا دوباره میزنن زیرش.من نمیدونم این تیم روحانی چرا رفته وین وقتی رویکرد ما در قبال توافق توسط رهبر مشخص شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجمد
۰۰:۳۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
مذاکره برجام باید تعلیق شود تا به وقتش دولت رئیسی امتیازش را به زور از حلقوم کثیف آمریکا بیرون بکشد
Iran (Islamic Republic of)
یوسف اصفهانی
۰۰:۲۱ ۰۴ تير ۱۴۰۰
به امریکا باید گفت دیگه برجام سفره اش برچیده شد الحمداالله خودتا کشتی اخرشم شکست خوردی.
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
آخرین نفسهای برجامه و تیر خلاص رو به امید خدا خواهیم زد و با کنار زدن برجام اقتدار جهانی خود رو اعلام خواهیم نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
اقای رییسی تورابه خدا ی موقع الاف مسخره بازی اینها نشی،،،اینها هرچی بی محلی ببینن برای ایران بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
آره راست میگی هر چی بی محلی کنی
ملت ایران گشنه تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند بی سواد
۰۷:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
شما اگه گشنه تر شدین مهاجرت کنین و برین آمریکا تا سیر بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
جک نگو. ما از اولش هم اینو میدونستیم. برو گمشو ما سرمون خیلی شلوغه حوصله لوس بازی شماهارو نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
ای آمریکا چقدر برای خودش کلاس میذاره ول کنین بابا هی برجام برجام دهنمون سرویس شد
پاره کنین بریزین دور
تمومش کنین این بازی مسخره رو
دلشون خواس بیان التماس نخواس هم نخواس چ بهتر درک

ایران یبار حرفاش زده گفته کل تحریما بردار بسه دیگه یا برداره و برگرده یا بره که بره
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۲۳:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۰
اصلا نیازی به تعامل با آمریکا و اروپایی بر سر برجام نیست چون اینها از صهیونیست ها فرمان میگیرند و از ما زمان میگیرند و ما هیچ عاید که نمیشه بازهم مثل قبل ضررهای غیر قابل جبران وارد میکنند و در این آخر عمر دولت فعلی به ضربه خواهند زد که امیدوارم محقق نشود و این دولت دست خالی برگردند و دولت بعدی با سیاست خردورزانه وارد میدان کارزار با آمریکای کذاب حقه باز بشوند .ایران ،روس وچین با کشورهای هم پیمان منطقه ای متحد بشوند، میشود جلوی افسار گسیختگی آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب کودک کش را بگیرند .
آخرین اخبار