فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با بیان به رسمیت شناختن جنبش انصارالله خواستار فشار جامعه بین‌الملل برای متوقف کردن درگیری در مأرب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تیموتی لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، در وبیناری میان شورای ملی روابط آمریکا و کشور‌های عربی، جنبش انصارالله یمن را به رسمیت شناخت و آن را مسئول تمام و کمال خشونت در یمن ندانست.

این مقام آمریکایی در بخشی از سخنانش گفت: «آمریکا انصارالله را به‌عنوان یک طرف قانونی، گروهی که دستاورد‌های بسیار داشته، در یمن به رسمیت می‌شناسد. این گروه به تنهایی مسئول خشونت نیست و بخشی از یک ائتلاف عربی است.»

او در ادامه خواستار فشار جامعه بین‌المللی بر این جنبش با هدف تمام شدن عملیات و درگیری در مأرب شد و افزود: «جامعه بین‌المللی باید بودجه‌های کمکی به یمن را افزایش دهد در غیر این صورت برنامه‌های بشردوستانه پایان خواهند یافت.»

لندرکینگ سپس به توافق میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب اشاره کرد و گفت: «مشارکت در توافق ریاض باعث امیدواری است.»

روز گذشته هزاران کودک یمنی در استان‌های «صعده، حجه، ذمار و تعز» دست به تظاهرات زدند و موضع سازمان ملل متحد علیه جنبش انصار الله و چشم‌پوشی این سازمان از جنایاتی که تجاوزگران به یمن در حق کودکان این کشور مرتکب می‌شوند، را محکوم کردند.

کودکان در شهرستان‌های «اسلم و نجلا» در استان حجه یمن نیز در محکومیت جنایات متجاوزان در حق کودکان یمن و قطعنامه‌های سازمان ملل تظاهرات کردند.

همچنین «غازی احمد علی محسن» دبیرکل کنگره ملی یمن، گفت: «تصمیم به قرار دادن جنبش انصار الله یمن در فهرست ناقضان و متجاوزان به حقوق کودکان بیانگر این مطلب است که سازمان‌های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند و تروریسم جهانی را تشویق می‌کنند چرا که در سطح بین الملل عدالت وجود ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۰۰:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ایشالا همین یمنی ها کابوس بایدن و سعودی ها بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام ان شاءالله اصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام ان شاءالله اصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
امریکا مبخواد همه مسئواان انصار الله را شناسایی و به موقع ترور کنه فریب امریکارا نباید خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
آمریکا مرجع رسمی برای به رسمیت شناختن کسی یا چیزی نیست. نه اون موقع که قبول نداشت، ناراحت بودیم و نه الان که قبول داره، خوشحالیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ تير ۱۴۰۰
اینم بازی جدیدشونه.
Iran (Islamic Republic of)
بانو یوها
۰۹:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۰
این یعنی اینکه خدا بداد مردم یمن برسه... اونایی که فقط میخوان رفاه داشته باشن و هیچ چیز فرعی دیگه براشون مهم نیست!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۰
سلام ،

از شنیدن این خبر بسیار خوشحالم هستم ،
امیدوارم بقیه خواسته های من نیز انجام شود .
Italy
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۴ تير ۱۴۰۰
خوب که چی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۴۴ ۰۴ تير ۱۴۰۰
همین که ندانی بهتر است
آخرین اخبار