تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس انتقال سفارت هندوراس به قدس اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی‏، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین انتقال سفارت «هندوراس» در فلسطین اشغالی از شهر «تل آویو» به قدس اشغالی را محکوم کرد.

بر این اساس، وزارت امور خارجه فلسطین روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام هندوراس در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس را که نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است، به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه فلسطین در این بیانیه تاکید کرد جای بسی تاسف است که رئیس جمهور هندوراس تصمیم گرفت این اشتباه تاریخی را مرتکب شود و با این تصمیم و اقدام خصمانه در مسیر ضدیت با ملت فلسطین حرکت کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این اقدام درحالی صورت گرفت که رژیم اشغالگر صهیونیست در تلاش برای تشدید حملات و تخلفاتش علیه ملت فلسطین و در صدد اجرای طرح‌های نژاد پرستانه اش در شهر قدس با هدف تثبیت اشغالگری و از بین بردن هر گونه فرصت واقعی برای رسیدن به صلحی عادلانه و جامع است.

وزارت خارجه فلسطین افزود: تصمیم انتقال سفارت به قدس کاملا با تمام تصمیمات دولت هندوراس در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرکزیت قدس شرقی، در تاریخ ۲۶ اوت سال ۲۰۱۱، در تضاد است و نیز نوعی مخالفت با حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود در سرزمین فلسطین است.

قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۰ به تصویب رسید، همه اقدامات اسرائیل در شهر قدس را باطل و مردود می‌داند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم در دسامبر سال ۲۰۱۷ از همه کشور‌ها خواست بر اساس قطعنامه شورای امنیت از ایجاد مراکز و هیئت‌های دیپلماتیک خود در شهر قدس پرهیز کنند.

جنبش حماس انتقال سفارت هندوراس به شهر قدس را محکوم کرد

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) نیز انتقال سفارت هندوراس در فلسطین اشغالی به شهر قدس را مغایر با قوانین و حقوق بین الملل خواند. حماس همچنین از هندوراس خواست سریعا از این تصمیم خود عقب نشینی کند و به قانون و اجماع جامعه بین المللی پایبند باشد که پیش از این انتقال سفارت آمریکا به قدس را مردود دانست.

حماس تلاش و اقدام فوری برای کمک به حل عادلانه مسئله فلسطین و حمایت از حقوق اساسی و ذاتی فلسطینی‌ها برای رسیدن به آزادی و استقلال را خواستار شد.

گفتنی است خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس و نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه سفارت هندوراس در بخش غربی شهر قدس را افتتاح کردند. هندوراس سومین کشوری است که پس از آمریکا و گواتمالا سفارتش را به قدس انتقال داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار