حریق در مزارع مهاباد/ ۲۵ هکتار گندم زار سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد گفت: ۲۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان طعمه‌حریق شد.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با دریافت تماس مردمی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: این آتش‌سوزی در روستای "آزاد" واقع در بخش مرکزی در مزارع گندم اتفاق افتاد و آتش‌نشانان با حضور و عملیات به موقع مانع گسترش آتش‌سوزی به مزارع همجوار شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: بر اثر این آتش سوزی تمام گندم این اراضی طمعه حریق شد و به طور کامل از بین رفت.

احمدی گفت: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، از این رو شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریقی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

او تاکید کرد: بی احتیاطی و توجه نکردن به هشدار‌ها از سوی شهروندان و کشاورزان در یک ماه اخیر موجب بروز آتش‌سوزی در بیش از پنج هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی این شهرستان طی یک ماه گذشته شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.