کسب نخستین سهمیه المپیک کشور در رشته شنا توسط نماینده اصفهان

مدیر باشگاه اریس اصفهان، گفت: مهرشاد افقری شناگر اصفهانی ، پس از ۱۴ سال نخستین سهمیه المپیک کشور را در رشته شنا کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود جابرزاده مدیر باشگاه اریس اصفهان گفت: مهرشاد افقری که با حمایت باشگاه اریس اصفهان در مسابقات انتخابی المپیک در بلغارستان شرکت کرد، توانست سهمیه ورودی B المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در شنا کسب کند.

او افزود: این شنا گر موفق به ثبت رکورد ۵۳٫۴۶ در ماده ۱۰۰ متر پروانه شد و بالاتر از حد نصاب ورودی B المپیک (۵۳٫۵۲)، شنا کرد.

مدیر باشگاه اریس اصفهان گفت: علیرضا یاوری و متین سهران ۲ شناگر دیگر اصفهانی در این رقابت‌ها حضور دارند و برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

جابرزاده اظهار کرد: این سه نماینده اصفهانی را گامر دیلانچیان سرمربی پایگاه ملی شنای اصفهان همراهی می‌کند که امیدواریم هر سه شنا گر به این مهم دست یابند.

او تصریح کرد: این سه شناگر اصفهانی باشگاه اریس اصفهان که به صورت تخصصی ازورزشکاران شنا حمایت می‌کند برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک حضو یافتند و جدا از تیم ملی به صورت خصوصی حضور دارند.

۱۴ سال است که ایران در رشته شنا در المپیک نماینده‌ای نداشت و نتوانست سهیمه‌ای کسب کند.

سی ودومین دوره بازی‌های المپیک به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ با یکسال تاخیر یکم تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.