رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به احتمال افزایش سزارین‌های مناسبتی در قم هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌ خطر‌ات  زایمان غیرطبیعی گفت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد خاص باعث به‌خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و این اقدام نه تنها نشان از خاص بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه بهانه درج این تاریخ ویژه در شناسنامه ممکن است برای یک عمر سلامت جنین را به‌خطر بیندازد.

او افزود: چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شده است که ممکن است افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضروری را به همراه داشته باشد.

قدیر تصریح کرد: اگر نوزادی زودتر یا دیرتر از زمان معین و با روش‌های مصنوعی زایمان به‌دنیا بیاید سلامت او و مادرش به‌خطر می‌افتد، از جمله این که تکامل نیافتن ریه جنین باعث می‌شود تبادل اکسیژن در بدن او به‌درستی انجام نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این روز‌ها کرونا خطر‌های زیادی را برای همه مردم به‌همراه دارد، هر روز بستری شدن بی مورد مادر و نوزاد در بیمارستان بنا به‌عللی همچون نارسایی و یا برخی بیماری‌هایی که در اثر زایمان زودرس برای جنین به‌وجود می‌آید می‌تواند مشکل‌ بسیاری را بر مشکلات مادر و جنین اضافه کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار