مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۰ با دیدار تیم‌های ملی فوتبال ولز - دانمارک امشب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۰ امشب با برگزاری ۲ دیدار آغاز خواهد شد.

ولز – دانمارک ساعت ۲۰:۳۰ استادیوم یوهان کرایف (هلند)

این ۲ تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که تنها به علت تفاضل گل بهتر نسبت به سایر تیم‌های گروه خود به این مرحله رسیدند و هیچ کدام در گروه خود اول نشدند.

ولزی‌ها در مرحله گروهی یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی کسب کردند و به عنوان تیم دوم بعد از ایتالیا به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند. ولزی‌ها که به درخشش گرت بیل امیدوارند  انتظار دارند در دومین حضور متوالی خود در مسابقات یورو باز هم بتوانند حداقل به جمع ۴ تیم پایانی این مسابقات صعود کنند.

در طرف مقابل تیم ملی دانمارک حضور دارد، تیمی که شاید دراماتیک‌ترین حضور خود را در تاریخ جام ملت های اروپا تجربه می‌کند.

دانمارکی‌ها که قبل از شروع مسابقات به عنوان شانس دوم صعود از گروه خود شناخته می‌شدند با ۲ شکست عجیب در ۲ بازی اول شانس صعود را در کمترین حد ممکن می‌دیدند. البته درخشش این تیم مقابل روسیه و شکست فنلاند باعث شد دانمارک به علت تفاضل گل بهتر نسبت به روسیه و فنلاند به دور حذفی صعود کند.

دانمارکی‌ها که کریستین اریکسن را در اولین مسابقه جام به علت سکته قلبی او در حین مسابقه از دست دادند امیدوارند خاطره یورو ۱۹۹۲ و قهرمانی در آن مسابقات را تکرار کنند.

ایتالیا - اتریش ساعت ۲۳:۳۰ استادیوم ومبلی (انگلستان)

اتریشی‌ها در مرحله گروهی بعد از تیم هلند با کسب ۶ امتیاز  به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. اتریشی‌ها در بازی اول مقدونیه شمالی را به راحتی شکست دادند و در بازی دوم مقابل هلند میزبان شکست خوردند. آنها برای صعود مجبور به شکست تیم اوکراین بودند، که در نهایت با پیروزی یک بر صفر توانستند صعود خود به دور حذفی را جشن بگیرند.

در طرف مقابل تیمی حضور دارد که عملکرد عجیبی در این مسابقات داشته است. تیم ملی ایتالیا در ۲ سال اخیر با هدایت روبرتو مانچینی نتایج خوبی در تمام مسابقات کسب کرده است.

ایتالیایی‌ها که سابقه یک بار قهرمانی جام ملت‌های اروپا را دارند در ۳۰ مسابقه قبلی خود شکستی را تجربه نکرده اند و در یازده بازی قبلی نیز دروازه خود را بسته نگه داشتند.

شاگردان مانچینی در دور گروهی با کسب ۹ امتیاز و ۷ گل زده و بدون گل خورده به مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کردند.

این ۲ تیم تاکنون ۳۶ بار با هم دیدار کرده اند که سهم ایتالیایی‌ها ۱۶ برد و اتریشی‌ها ۱۲ پیروزی بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار