مدیر اداره توزیع برق مهاباد گفت: کلید خاموش تنها یک لامپ اضافی می‌تواند در کاهش پیک مصرف برق موثر باشد.

جلال زایر مدیر اداره توزیع برق مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برای خلاصی از قطعی مکرر و کلافه کننده برق و جلوگیری از توقف جریان زندگی روزمره، راه‌های آسان زیادی هست؛ مثلا کافیست از وسایل پرمصرف در ساعات غیرپیک استفاده کنیم یا کلید خاموش تنها یک لامپ اضافی را بزنیم.

زایر با بیان اینکه تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف در زمان پیک، دیگر شاهد قطعی برق در تابستان نخواهیم بود، افزود: به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: تنها کافیست که شهروندان از وسایل پرمصرف مانند جاروبرقی، اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... در ساعات غیرپیک استفاده کنند یا اینکه در ساعات پیک مثلا از ۱۰ لامپ روشن فقط یکی را خاموش کنند.

او خاطرنشان کرد: استفاده از دور کند یا ترموستات تنظیم دما در کولر‌های آبی و گازی (تنظیم دما بر روی ۲۵ تا ۲۵ درجه)، پرهیز از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز و استفاده از لامپ کم مصرف از دیگر راه‌های مدیریت مصرف برق است که انجام آن‌ها چندان سخت نیست، اما در عین حال کمک بزرگی برای جلوگیری از قطعی و خاموشی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.