دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال اروپا از امشب آغاز خواهد شد و تقابل‌های جذابی میان بازیکنان تیم‌های مختلف رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو از امشب آغاز خواهد شد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند.

درباره تیم‌هایی که به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته اند، شگفتی خاصی وجود ندارد؛ اما نمایش عالی ایتالیا و کلین شیت این تیم در تمام بازی‌های مرحله گروهی، رسیدن اسپانیا به مرحله حذفی با ترکیبی جوان و متفاوت در کنار حضور ۳ تیم مطرح گروه مرگ در این رقابت ها، زمینه را برای رقابتی هیجان انگیز فراهم کرده است.

در بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی چند تقابل جذاب میان بازیکنان رقم خواهد خورد که می‌تواند در نتیجه مسابقات تاثیرگذار باشد.

در این گزارش به بررسی تقابل بازیکنان مطرح با یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا می‌پردازیم.

۱- بوکایو ساکا (انگلیس) - رابین گوزنس (آلمان)

پس از خارج شدن میسون مانت و بن چیلول از اردوی تیم ملی انگلیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ساکا جایگزین این بازیکنان در ترکیب شده است.

گرت ساوتگیت مقابل آلمان انتخاب‌های اول خود را در اختیار ندارد، اما وجود استعدادی مانند ساکا، خیال او را از بابت خط میانی تا حدود زیادی راحت کرده است.

ساکا در بازی‌های قبلی ۴ دریبل موفق داشت و از ۱۲ دوئل زمینی ۷ پیروزی به دست آورد.

ساکا می‌تواند عنصر غافلگیرکننده ساوتگیت مقابل تیم باتجربه آلمان باشد که به دنبال دور نگه داشتن بازیکنانی مانند هری کین، جک گریلیش و رحیم استرلینگ از دروازه خود است. ساکا خلاف بازی با جمهوری چک، باید در دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر آلمان وظایف دفاعی را هم انجام دهد.

در طرف مقابل رابین گوزنس یکی از بهترین بازیکنان ژرمن‌ها در مرحله گروهی بود و با عملکرد خوبش در بازی برابر پرتغال، به کابوس مدافعان این تیم تبدیل شد؛ بنا بر این مدافع کناری آتالانتا بازیکنی است که انگلیسی‌ها باید مراقب او باشند. ملی پوش آلمانی به دنبال ادامه فرم خوب خود مقابل انگلیس است و تقابل او با ساکا در میانه میدان، از جذابیت‌های این دیدار خواهد بود.

۲- جورجینیو واینالدوم (هلند) - توماس سوچک (جمهوری چک)

جورجینیو واینالدوم در یورو ۲۰۲۰ درخشش خیره کننده‌ای داشته است و با بازی‌های خوبی که در ترکیب هلند ارائه کرد، ارزش خود را در بازار‌های بین المللی بالاتر برد.

واینالدوم با زدن ۳ گل در مرحله گروهی، توانایی‌های خودش را اثبات کرد. با این حال واینالدوم هیچ وقت نتوانست در لیورپول این طور بدرخشد؛ زیرا او در تیم یورگن کلوپ نقش متفاوتی داشت و فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کرد، اما به نظر می‌رسد که فرانک دی بوئر نحوه بازی گرفتن از هافبک - مهاجم هلندی را به خوبی بلد است.

۳ گل واینالدوم در مرحله گروهی نتیجه تنها ۴ شوت او به سمت دروازه حریفان بوده است.

هنگامی که واینالدوم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم ملی جمهوری چک می‌رود، توماس سوچک در خط دفاعی حریف نقش مهمی در متوقف کردن او دارد. سوچک مهره کلیدی خط دفاعی وستهام در فصل ۲۰۲۱_۲۰۲۰ بود. نقش سوچک در تیم ملی تنها به عملکرد تدافعی محدود نمی‌شود و او در بازی‌سازی برای هم تیمی هایش نیز توانایی دارد.

سوچک اصلی‌ترین امید جمهوری چک برای متوقف کردن مهاجمان فرصت طلب و هافبک‌ها و مدافعان تند و تیز هلند است.


بیشتر بخوانید


۳- سرجیو بوسکتس (اسپانیا) - لوکا مودریچ (کرواسی)

یورو ۲۰۲۰ در مرحله حذفی شاهد نبرد میان ۲ بازیکن باتجربه‌ای است که لالیگا سال‌ها پیش آن را تجربه کرد.

بوسکتس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ۲ بازی اول مرحله گروهی را از دست داد و غیبت او در ترکیب ماتادورها، تاثیرش را نشان داد.

او در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل اسلواکی، یکی از بهترین بازیکنان تیمش در جریان پیروزی ۵ بر صفر بود و جدا از کمک به سازمان دفاعی تیم ملی اسپانیا، در نفوذ بازیکنان تیمش به خط دفاعی حریف هم نقش مهمی داشت.

در همین حال مودریچ همچنان در اوج قرار دارد و کرواسی با درخشش او موفق شد با نتیجه ۳ بر یک اسکاتلند را شکست دهد و جواز حضور در مرحله حذفی یورو را به دست بیاورد. کرواسی پس از نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روند پرنوسانی را تجربه کرده؛ اما درخشش مودریچ امید‌های کروات‌ها برای موفقیت در یورو ۲۰۲۰ را زنده نگه داشته است. باید دید آیا او می‌تواند یک نمایش خوب دیگر برابر بوسکتس داشته باشد تا به تیمش کمک کند به ماجراجویی‌های خود در یورو ادامه دهد یا بوسکتس این بار او را مغلوب خواهد کرد.

۴- دیوید آلابا (اتریش) - دومنیکو براردی (ایتالیا)

دیوید آلابا که یکی از بهترین مدافعان بوندسلیگا در فصول اخیر بود، برای تجربه یک چالش جدید به رئال مادرید نقل مکان کرده است. ستاره سابق بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی، امشب در دیداری حساس و دشوار باید برابر تیم آماده ایتالیا صف آرایی کند.

با توجه به آمادگی بالای تیم ملی ایتالیا، آلابا امشب یکی از سخت‌ترین بازی‌های ملی خود را تجربه خواهد کرد. آتزوری که از سال ۲۰۲۰ متحمل شکستی نشده، در بازی‌های یورو هیچ گلی هم دریافت نکرده است. با این شرایط می‌توان گفت که اتریش برای پیروزی برابر ایتالیا به یک معجزه نیاز دارد.

با این وجود، این بازی نوید دهنده یکی از بهترین نبرد‌های یورو ۲۰۲۰ است. در جناح راست خط حمله ایتالیا، براردی حضور دارد که استعدادش را در بازی با ترکیه نشان داد. براردی با تعویض جناح بازی و دوندگی و نفوذ‌های پیاپی خود، کار خط حمله تیمش را آسان‌تر کرده است.

کاپیتان اتریش که در بوندسلیگا با مهاجمان بزرگی رو به رو شده است، امشب باید با برنامه‌ای ویژه و انرژی دوچندان مقابل براردی مستعد و جوان قرار بگیرد.

۵- روملو لوکاکو (بلژیک) - پپه (پرتغال)

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که پپه پس از ترک رئال مادرید همچنان آماده‌ترین بازیکن خط دفاعی پرتغالی‌ها باشد. دلیل این موضوع آمادگی بالای مدافع کهنه کار و ۳۸ ساله پرتغال است.

پپه در بازی با فرانسه موفق شد کیلیان امباپه را در بیشتر دقایق بازی مهار کند. او پس از گذراندن یک فصل عالی در پورتو، با تیم ملی کشورش به یورو رسید و با ۴ تکل، بهترین آمار را در میان مدافعان پرتغال دارد.

در مرحله یک هشتم نهایی، پپه باید روملو لوکاکو، مدافع تنومند بلژیکی‌ها را مهار کند. لوکاکو یکی از مهره‌های کلیدی اینترمیلان در فصل اخیر بود و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در سری آ ایفا کرد. او در رقابت‌های یورو هم بازی‌های خوبی انجام داد و ۳ بار دروازه حریفان را باز کرد.

تردیدی وجود ندارد که نتیجه تقابل پپه و لوکاکو می‌تواند برنده دیدار پرتغال و بلژیک و تیم راه یافته به مرحله بعدی را مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار