بیش از ۱۶ تن مواد مخدر غیر دارویی در هرمزگان آتش زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،امروز و در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بصورت ارتباط ویدئوکنفرانس با فرمانده انتظامی کشور، ۱۶ تن مواد مخدر غیر دارویی همچون حشیش، شیشه و هروئین در بندرعباس امحا شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان در این مراسم گفت: از ابتدای پارسال تاکنون با اقدامات اطلاعاتی و عملیات‌های مشترک پلیس هرمزگان، ۱۲۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.

سردار غلامرضا جعفری افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان توسط عوامل انتظامی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون همچنین در هزار و ۵۳۰ عملیات، ۴ هزار و ۱۳۶ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر، ۹۹ باند مواد مخدر منهدم و ۱۷ هزار و ۴۱۵ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده است.

سردار جعفری افزود: همچنین در این مدت در ۱۰ درگیری مسلحانه، ۶ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و یک پرسنل انتظامی نیز زخمی شد.

به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان، تاکنون ۱۴۸ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر شهید و ۲۵۳ نفر نیز به درجه جانبازی نائل آمده اند.
سردار جعفری  با اشاره به پلمپ خرده فروشان مواد مخدر در هرمزگان گفت: با برخورد متناسب و قاطعانه مراجع قضائی، پارسال ۲۸ باب منزل خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر توسط پلیس توقیف و پلمپ شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان، استان هرمزگان را نخستین استان کشور در ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان دانست و گفت: از ابتدای پارسال تاکنون با کشف و ضبط ۱۲۰ تن انواع مواد مخدر، توقیف هزار و ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو، ۵۹ باب منزل، ۱۲ واحد تجاری مغازه، یک فروند شناور تجاری و ۳۰ هکتار زمین، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بنیان مالی قاچاقچیان ضربه وارد شده است.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، مبارزه حقیقی و بی امانی با قاچاقچیان مواد مخدر داشته و شهدای زیادی در این راه تقدیم کرده است.

فریدون همتی با بیان اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد؛ افزود: با توجه به مسدود شدن مرز خشکی در شرق کشور، عمده مواد مخدر از طریق دریا منتقل می‌شود و هرمزگان با بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز دریایی خط مقدم ترانزیت مواد مخدرکشور است.

او با اشاره به اینکه برای دور کردن تهدید مواد مخدر از جوانان و مردم و بنا بر اعتقاداتمان هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شده است؛ گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر در هرمزگان با محوریت نیروی انتظامی، دریابانی و نیروی دریایی سپاه و ارتش و تلاش‌های دستگاه قضایی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.