دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از قرمز شدن چند استان همجوار و تغییر رنگ در دو شهرستان خراسان جنوبی خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که استان‌های هم جوار خراسان جنوبی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت خوبی قرار ندارند گفت: در سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان و شهرستان زابل در وضعیت قرمز رنگ قرار دارند.

او افزود: در استان کرمان مرکز استان و شهرستان راوند و در استان یزد نیز مرکز استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

شریف زاده اظهار کرد: با توجه به این که مراودات بین سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت طبیعی زیاد است، نگران انتقال موج بیماری کرونا از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: هم استانی‌ها از سفر به استان‌های قرمز رنگ تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اگر برای هر کدام از هم استانی‌ها سفر ضروری به این شهر‌های قرمز رنگ پیش آمد، سفر خود را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و مدت زمان کم انجام دهند.

شریف زاده با اشاره به اینکه مسافرت از شهر‌های قرمز رنگ به خراسان جنوبی نیز خطرناک است ادامه داد: میهمانانی که از استان‌های با وضیعت قرمز رنگ قصد سفر به استان ما را دارند سفر خود را با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا لغو کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس گفت: با توجه به این که شهرستان‌های درمیان و نهبندان به شهرستان های نارنجی رنگ استان اضافه شده اند، نیازمند توجه بیشتر به دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار