افزایش آمار قربانیان حادثه فروریختن ساختمان در فلوریدا

با گذشت چند روز از فروریختن ساختمان ۱۲ طبقه در میامی در ایالت فلوریدا، قربانیان این حادثه به ۵ نفر و مفقود شدگان به ۱۵۹ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شمار کشته شدگان در حادثه فرو ریختن یک ساختمان ۱۲ طبقه در شهر تفریحی سِرفساید در میامی فلوریدا، در روز شنبه به ۵ نفر و شمار مفقود شدگان به بیش از ۱۵۰ نفر افزایش یافت. نیرو‌های امدادی در حال پیشروی در آواربرداری ساختمان برای جستجوی مفقود شدگان هستند.

دانیلا لوین کاوا، شهردار میامی در یک جلسه خبری اعلام کرد: تیم‌های نجات جسد یک قربانی را در نزدیکی محل حادثه پیدا کردند.

او گفت: اولویت اصلی ما همچنان جستجو و نجات هر انسانی است که توان آن را داشته باشیم.  تاکنون سه قربانی شناسایی و به خانواده های آنان اطلاع رسانی شده است.

مقامات اعلام کرده اند که هنوز امیدوارند ۱۵۶ نفری که از آن‌ها خبری نشده است و جزء مفقود شدگان این حادثه بزرگ هستند، زنده یافت شوند.

امدادگران با کمک سگ‌های زنده یاب، اسکن مادون قرمز و تجهیزات سنگین،  سعی در پیدا کردن هرچه سریع‌تر افراد زنده از زیر آوار دارند.

آلن کومینسکی، رئیس آتش نشانی فلوریدا گفت: بزرگترین مسئله در حال حاضر امید است. این مسئله‌ای است که به ما انگیزه برای ادامه تلاش در این وضع دشوار را می‌دهد.

پیشتر چارلز برکت، شهردار سرفساید در پاسخ به سؤال مجری سی بی اس درباره علت ریزش این ساختمان و اینکه آیا نگرانی درباره احتمال ریزش ساختمان‌های مجاور وجود دارد گفت: مسلماً. فکر می‌کنم مشکلی جدی وجود دارد.

او در ادامه مدعی شد: ساختمان‌ها در آمریکا نمی‌ریزند. چنین اتفاقی در کشور‌های جهان سوم رخ می‌دهد.

این ادعا‌ها در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های امدادی در آمریکا با گذشت چند روز تاکنون به آوار برداری و پیدا کردن مفقودین حتی با پیشرفته‌ترین تجهیزات موفق نشده‌اند.

پنج‌شنبه هفته گذشته، یک ساختمان ۱۲ طبقه با ۱۰۰ واحد در شهر میامی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا فرو ریخت. در پی این حادثه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حالت اضطراری در این ایالت اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار