نبود مدیریت مصرف حلقه مفقوده در حل مشکل کمبود آب

فرماندار شهرستان خاتم نبود مدیریت مصرف را عامل بوجود آمدن مشکلات کمبود آب در این شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد میربهبود، فرماندار شهرستان خاتم، با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری بر وجوب مدیریت منابع آب تاکید کرد و گفت: در صورت توجه نکردن به مدیریت مصرف، با مشکلات جدی در تامین آب در شهرستان مواجه می‌شویم.

او افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها در شهرستان و همچنین نیاز بخش کشاورزی به منابع آبی، لازم است کشاورزان نسبت به صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی و تجهیزاراضی و باغات خود به سیستم‌های آبیاری نوین اقدام کنند.

رییس اداره منابع آب خاتم نیز با ارائه آماری از وضعیت بارندگی دشت‌های شهرستان و با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی بارندگی در نقاط مختلف شهرستان بر وجوب اقدامات حفاظتی و همکاری کلیه دستگاه‌ها با این اداره در حفاظت از منابع آب از جمله آب‌های زیرزمینی در مجاورت زون‌های آب شرب تاکید کرد.

مجید زارع بیدکی با اشاره به نصب ۹۷ درصدی چاه‌های کشاورزی برقی شهرستان و با توجه به اجرای طرح تحویل حجمی آب در بخش کشاورزی بر وجوب نصب ۱۰۰ درصدی کنتور‌های کشاورزی تاکید کرد.

او از دیگر اولویت‌های اداره منابع آب خاتم در سال جاری را نصب کنتور هوشمند چاه‌های صنعتی، رفع عیب کنتور‌های معیوب و اجرای مناسب طرح تحویل حجمی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.