آبیار گفت: طی پارسال بر مبنای اقدامات حفاظتی و نظارتی قانونی سازمان بازرسی استان کرمان، ده‌ها میلیارد ریال وجه به حساب خزانه برگشت داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد آبیار، رئیس سازمان بازرسی استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او گفت: طی  پارسال در مجموع ۲۶۰ مورد بازرسی در سطح استان کرمان انجام شده که بر این اساس ۲۹۴ متخلف اداری، ۳۷ متخلف انضباطی و ۱۴۰ متهم به اتهام جرائم کیفری به مراجع ذی صلاح معرفی شده اند.

او به ارائه ۸۰ گزارش هشداری و ۲۷۸ گزارش اثربخش طی پارسال نیز اشاره کرد و افزود: مبالغ مناقصه‌ها و مزایده‌های لغو یا ابطال شده طی پارسال  نیز ۴۶۷ میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ ریال بوده است.

آبیار در ادامه مبارزه با زمین خواری را یکی از وظایف سازمان بازرسی برشمرد و بیان کرد: بدین منظور در استان کرمان پرونده‌های متعددی تشکیل شده است که در نهایت بر مبنای اقدامات و پیگیری سازمان بازرسی کل استان کرمان، طی  پارسال ۵۶۹ هزار و ۲۴۹ مترمربع اراضی شهری و بیش از  ۱۸۷ هکتار اراضی زراعی، مرتع و جنگل اعاده شده است.

او با اشاره به این مطلب که در پارسال  اقدامات بی نظیری برای مبارزه با پدیده زمین خواری در استان کرمان انجام شده است، تاکید کرد: با کارکنان اداراتی که با تبانی در موضوع زمین خواری دخالت داشته باشند نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اهتمام و تلاش همه مسئولان دستگاه‌های سه گانه در استان کرمان بر این است که استان کرمان از نظر سلامت اداری ارتقا یابد، افزود: در رابطه با کاهش فساد اداری در استان کرمان، پیگیری‌ها به صورت جدی در حال انجام است و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده هست.

او با بیان اینکه  اقدامات استان کرمان در برخورد با مفاسد اداری و مالی خوب بوده و دستگاه قضایی استان کرمان نیز در این زمینه خوب عمل کرده است، افزود: طی پارسال بر مبنای اقدامات حفاظتی و نظارتی قانونی سازمان بازرسی استان کرمان، ده‌ها میلیارد ریال وجه به حساب خزانه برگشت داده شده است.

بازرس کل استان کرمان در ادامه ارتقای فرهنگ نظارتی مردم را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر مردم در صحنه حضور یابند و موارد فساد اداری و مالی را اطلاع رسانی کنند، شاهد نتایج بهتری در مبارزه با مفاسد خواهیم بود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار