مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه گفت: سالیانه هزار و ۵۰۰ تن گلاب و عرقیجات گیاهی در دهستان شیرکوه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غفاریان، مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه، این دهستان را بزرگترین تولید کننده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد عنوان کرد و گفت: کشاورزان این دهستان سالیانه هزار و ۵۰۰ تن گلاب و انواع عرقیجات تولید می‌کنند.

او سابقه تولید عرقیجات در این دهستان را بیش از ۱۵۰ سال اعلام کرد و افزود: ۵۷ واحد سنتی و سه واحد صنعتی با میزان تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن فرآورده و با تنوع بی نظیر ۱۳۰ نوع محصول در این زمینه فعال است.

غفاریان خصوصیات گل محمدی تولید شده در دهستان شیرکوه را طول دوره طولانی گلدهی، کیفیت بالای گل و اسانس و همچنین عملکرد بالای تولیدی آن دانست و گفت: تولید گلاب در دهستان شیرکوه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد و تولید عرقیجات از اواخر فروردین ماه آغاز و در طول سال انجام می‌شود.

مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه با بیان اینکه اکثر تولیدات منطقه به دلیل کیفیت بالا به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود افزود: هرچند خشکسالی‌های پی در پی موجب کاهش سطح تولید گل محمدی از ۴۰ هکتار اراضی این منطقه شده، ولی گل‌های محمدی موجود در حاشیه مسیر‌های انتقال آب و در حاشیه باغات این دهستان عملکرد تولیدی مناسبی دارند.

او متوسط اشتغال‌زایی گل محمدی را سه و نیم نفر به ازای هر هکتار بیان کرد و اشتغال حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این دهستان را قابل توجه برشمرد.

غفاریان اظهارامیدواری کرد با افزایش تولید گل محمدی و برندسازی گلاب شیرکوه زمینه مناسبی برای افزایش اشتغال و پشتیبانی هرچه بیشتر از تولید گلاب و انواع عرقیجات با برند شیرکوه فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.