بذرهای سایبری شبیه به گیاهی واقعی رشد می کنند!

محققان یک بذر سایبری را که مانند گیاه رشد می کند برای طراحی سازه ها با استفاده از مواد محیط تولید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گرنت شالا؛ محققان توانستند بذری سایبری که مانند گیاهان رشد می‌کند و برای طراحی سازه‌ها از موجود در محیط استفاده می‌کند را کشف کنند، تولید این بذر انقلابی در صنعت ساخت و طراحی سازه‌های حمل و نقل و همینطور پزشکی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


تولید بذر سایبری

این بذر هزاران داده در خودش دارد که به صورت دیجیتالی کدگذاری شده اند. این داده‌ها اطلاعات ضروری، خصوصیات و سایر پارامتر‌ها مانند وزن، قد، رنگ و تراکم و چگالی است. دانه‌های ساده می‌توانند حداکثر ۵۰ خط اطلاعات داشته باشند که در هر سطر حداکثر شش خط اطلاعات ثبت شده است. این دانه‌ها تلاش می‌کنند تا طبق الگوریتم، به طرحی خاص تبدیل شوند که توسط محققان دانشگاه کوئینز بلفاست، دانشگاه لاگبورو و دانشگاه یورک طراحی و تنظیم شده است.

بذر‌ها در برنامه CAD (طراحی کامپیوتری)، به شکل سلولی رشد می‌کنند و تا زمانی که به بالاترین حدی که برای آن‌ها طراحی شده برسند. به عنوان مثال، یک مربع ۱۰ سانتی متر ممکن است تا زمانی رسیدن به طول مشخص رشد کند، در آن زمان الگوریتم‌های از پیش طراحی شده آن را به یک رفتار جدید هدایت می‌کند. در حال حاضر، نتایج ممکن است تصادفی به نظر برسد، اما در نهایت سیستماتیک‌تر و برای انسان مفید و کارآمدتر خواهند شد.

بذری سایبری تولید شده که شبیه به گیاهی واقعی رشد می کند

پروفسور مارک پرایس گفت: "این دانه سایبری در مدل رایانه‌ای مانند ساقه روی گیاه در طبیعت رشد می‌کند و بلند و بلندتر می‌شود. بذر سلول‌هایی را تولید می‌کند که تقسیم و تکثیر می‌شوند و اشکال بسیار پیچیده‌ای را ایجاد می‌کنند، اما این ساختار‌ها تنها در صورت داشتن شرایط خاص، زنده می‌مانند و قابل دیدن هستند. این بذر رشد کرده و در نهایت جوانه می‌زند و رفتارش را نیز تغییر می‌دهد و رشد حسگر‌های مصنوعی را آغاز می‌کند. "

به عنوان مثال دانه دوچرخه در بلفاست می‌تواند وسیله نقلیه‌ای را با استفاده از فلز تولید کند و نتیجه آن از آلومینیوم حاصل شود. برعکس، همین دانه در بمبئی با استفاده از بامبو به عنوان ماده اصلی رشد می‌کند. در نهایت، می‌توان آن‌ها را از طریق شبکه ابری به ماشین آلات تولیدی متصل کرد و محصولات را در صورت تقاضا تولید کرد.

بذرهایی که محیط کشت را می‌شناسند

پروفسور پرایس توضیح داد، در نهایت، می‌توان از این توسعه برای تولید الگوریتمی طراحی برای تعداد زیادی از وسایل نقلیه و هواپیما‌ها استفاده کرد. مستقل - اگرچه در حال حاضر، بذر از نظر دستیابی محدود است. تلاش برای ایجاد براکت دیواری منجر به چندین طرح شده است که در صورت نامناسب بودن، گامی به جلو در جهت توسعه برنامه است. این برنامه در حال حاضر برای طراحی و توسعه طرح‌های ساده برای سازه‌هایی مانند داربست، سازه‌های ساده مهندسی با پیچیدگی کمتر از دوچرخه یا هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بذری سایبری تولید شده که شبیه به گیاهی واقعی رشد می کند

این امکان هم وجود دارد که بذر قبل از رشد در مورد محیطی که قرار است در آن پرورش یابد اطلاعاتی داشته باشد و محدودیت‌ها را بداند. محققان هنوز برای طراحی اجسام پیچیده‌تر مانند چرخ دنده تلاش نکرده اند، اما پروفسور پرایس گفت که معتقد است از این برنامه می‌توان در طراحی و ساخت چارچوب هواپیما طی دهه‌های آینده استفاده کرد.

در حال حاضر بذر‌ها از طریق یک فرآیند توسعه مصنوعی ساخته می‌شوند، جایی که صد‌ها طرح ایجاد و از طریق یک برنامه رایانه‌ای اجرا می‌شود که طرح‌های مفید را انتخاب می‌کند. رایانه‌های عادی اینکار را در عرض چند ساعت انجام می‌دهد و یارانه‌های قدرتمند نیز در چند ثانیه همین کار را می‌کنند. در شرایطی که نیاز به طراحی‌های پیچیده تری باشد، محققان محدودیت‌های محیط مثل دما، مغناطیس و وزش باد را شبیه سازی می‌کنند که این کار ممکن است هزینه بر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار