به گفته یک مقام آمریکایی، حملات امروز نیرو‌های آمریکا به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه، با به کارگیری جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ صورت گرفته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، یک مقام آمریکایی اعلام کرد حملات بامداد امروز (دوشنبه) به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه توسط جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ و با مهمات هدایت دقیق انجام شده است.

شبکه‌ ای بی سی نیوز به نقل از این مقام آمریکایی اعلام کرد: جنگنده‌هایی که حملات را انجام دادند از پایگاه‌های آمریکا در منطقه فرماندهی مرکزی به پرواز در آمده‌اند. 

این مقام آمریکایی عنوان کرد: هنوز برای اظهار نظر درباره تلفات نظامی و غیر نظامی این حمله خیلی زود است.

لازم به ذکر است، نیرو‌های آمریکایی ساعاتی پیش به دستور مستقیم جو بایدن به مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا حمله کردند و شماری را به شهادت رساندند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ادعا کرد: این حملات در جهت دفاع از منافع آمریکا و نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه صورت گرفته است و طبق قوانین بین المللی این کشور حق دارد برای دفاع از مواضع خود دست به چنین عملیاتی بزند.

واشنگتن مدعی است نیرو‌های آمریکایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش در عراق و سوریه حضور دارد و تمامی تلاش خود را برای مبارزه با این گروه‌های افراطی به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بسم رب الشهداء و الصدیقین :
روح مطهر و ملکوتی شهدای الحشد الشعبی شاد و قرین رحمت الهی باد .رحم الله من یقرا الفاتح مع اخلاص و صلوات . نیروهای مقاومت اسلامی عراق باید پاسخی کوبنده تر و شدیتر به تروریستهای آمریکایی اشغالگران در عراق بدهند و خسارات مالی و جانی بسیاری به این سفاکان آمریکایهای تروریست بزنند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حملات کوبنده و مستمر به مواضع و نیروهای تروریست آمریکا در عراق و سوریه آمریکاییها را از کرده خود پشیمان خواهد ساخت . اینها فقط زبان زور را میفهمند و لاغیر
آخرین اخبار