به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مرحله سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی (اتصال به بازار) در استان هرمزگان در حال اجرا است.
ابراهیمی افزود: در بخش سوم این الگو که همان اتصال به بازار و مهمترین بخش است، متقاضیان ثبت نام کرده در مشاغل خانگی توسط پشتیبانان فعال در رشتههای شغلی مدنظر، آموزشهای تخصصی و شغلی مورد نظر را طی میکنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.
او گفت: دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکلدهی بازارهای فیزیکی برای حل مشکل فروش محصولات برخی از تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی و پیدا کردن مشتری است .
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان افزود: آموزشهای تخصصی و توسعه بخش فروش مشاغل خانگی در فضای مجازی از راه کارهای افزایش فروش محصولات فعالان مشاغل خانگی است.
ابراهیمی گفت:کسب و کارهای خانگی یک منبع مهم درآمد است که در چند سال اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته و افراد با کار در خانه ضمن افزایش سطح درآمد، کسب و کار خود را توسعه بخشیده و به اقتصاد خانوار نیز کمک میکنند.
او افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در دوران کرونا با رویکرد ویژهای به اجرای این طرح پرداخته است.
اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش در سه فاز پیشبینی شده که فاز اول شناسایی و اولویتبندی مزیت، ظرفیت و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمند سازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهرهگیری از آموزشهای کوتاهمدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش میپردازد.
انتهای پیام/ر