مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان ازاجرای مرحله سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مرحله سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی (اتصال به بازار) در استان هرمزگان در حال اجرا است.

ابراهیمی افزود: در بخش سوم این الگو که همان اتصال به بازار و مهم‌ترین بخش است، متقاضیان ثبت نام کرده در مشاغل خانگی توسط پشتیبانان فعال در رشته‌های شغلی مدنظر، آموزش‌های تخصصی و شغلی مورد نظر را طی می‌کنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.

او گفت: دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکل‌دهی بازار‌های فیزیکی برای حل مشکل فروش محصولات برخی از تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی و پیدا کردن مشتری است .

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان افزود: آموزش‌های تخصصی و توسعه بخش فروش مشاغل خانگی در فضای مجازی از راه کار‌های افزایش فروش محصولات فعالان مشاغل خانگی است.

ابراهیمی گفت:کسب و کار‌های خانگی یک منبع مهم درآمد است  که در چند سال اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته و افراد با کار در خانه ضمن افزایش سطح درآمد، کسب و کار خود را توسعه بخشیده و به اقتصاد خانوار نیز کمک می‌کنند.

او افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در دوران کرونا با رویکرد ویژه‌ای به اجرای این طرح پرداخته است.

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمند سازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برند‌های معروف بازار فروش می‌پردازد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.