رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: ۳دستگاه آبگرمکن خورشیدی ازاعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹در مهدیشهر توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: ۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها بصورت رایگان بین بهره برداران حوضه آرتد و هیکو توزیع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: برای تهیه این آبگرمکن‌ها حدود ۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، هزینه شده است.

او تصریح کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بر عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را متحمل می‌شوند.

او کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی وجنگلی برای مصرف تامین آب گرم بهداشتی را هدف از توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی عنوان کرد و یادآور شد: وسایل جایگزین استفاده از سوخت فسیلی برای بهره برداران عرفی و مشارکت کننده در طرح حفاظت مشارکتی شهرستان مهدیشهر رایگان واگذار شد.

عبدوس افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بیان کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، مهار آتش و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

به گفته او تامین انرژی مورد نیاز بهره برداران مرتع از طریق انرژ‌های پاک نظیر نور خورشید با توجه به مستعد بودن شهرستان مهدیشهر می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از خسارت به مراتع و صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی گردد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.