اینجا کرج است؛ سرعتگیر هم به بروکراسی اداری گیر می‌کند

شاید باورش سخت باشد اما نصب یک سرعتگیر ساده هم در کرج هفت خان خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی است که درخواست شهروندان کرجی برای احداث سرعتگیر در معابرشان بالا گرفته است. ابتدا احساس می کردیم که شاید تراکم کاری شهرداری باعث لنگ ماندن اجرای درخواست شهروندان می شود اما صبر گرهی از مشکل باز نکرد و تماس های شهروندان بیشتر شد.

یکی از مناطقی که شهروندان درخواست احداث سرعتگیر در برخی معابر آن را داشتند، منطقه هشت شهرداری کرج است؛ جایی که خودروهای لاکچری با توجه کمتری نسبت به عابران پدال گاز را فشار می دهند.

سلیمی، معاون عمران منطقه هشت شهرداری کرج در این باره گفت: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی مجاز به نصب سرعتگیر نیستیم و این شورا احداث سرعتگیر در کل شهر کرج توسط مدیریت مناطق را ممنوع کرده است.  

او افزود: ابتدا باید شورای ترافیک اجازه نصب سرعتگیر را بدهد که آن هم بعید به نظر می رسد.

معاون عمران منطقه هشت شهرداری کرج گفت: شهروندان باید دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند بنابراین از آنان درخواست می کنیم که به علائم راهنمایی و رانندگی توجه لازم را کنند.

او با اشاره وضعیت میدان جمهوری، افزود: آسفالت ریزی میدان جمهوری پس از انجام مراحل قانونی تا یک ماهه آینده انجام خواهد شد.

با بررسی های میدانی متوجه شدیم که مراحل نصب یک سرعتگیر ساده از این قرار است که ابتدا باید درخواست در شهرداری مناطق تنظیم و بعد به شهرداری مرکز ارسال شود تا شاید مورد عنایت مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.