افشین فرزام سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ درباره آخرین وضعیت ملی پوشان این رشته برای شرکت در مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

افشین فرزام سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ کشورمان در گفت گو با خبرنگار  پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قایقرانی اظهار داشت: اردوی ورزشکاران المپیکی کشورمان این روز‌ها در تهران در حال برگزاری است. به هر حال ما برای تمرین کردن مشکل مکان تمرین داریم و اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید حتما در فضای بزرگ تری تمرین کنیم که متاسفانه هنوز این امکان برای ورزشکاران ما مهیا نشده است. تمرینات تیم ملی روئینگ برای شرکت در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین از چند روز پیش آغاز شده است و ما قبل از شروع این اردو از قایقرانان تست گرفتیم.

بهترین نفرات لیگ را به اردوی تیم ملی روئینگ دعوت کردیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ افزود: به نظر من برای آن که بتوانیم در مسابقات آسیایی هانگژو عملکرد خوبی داشته باشیم نیاز به یک برنامه ریزی بسیار جدی داریم. تست گیری از قایقرانان روز گذشته انجام شد. ما در این اردو بهترین نفراتی که در مسابقات لیگ حضور داشتند را انتخاب کردیم. همچنین خیلی از قایقرانان قدیمی ما که در لیگ شرکت نکرده بودند ابراز رضایت کردند که در اردوی تیم ملی حضور پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


باید تمریناتمان را به فضای بزرگ تری انتقال دهیم

فرزام درباره وضعیت نازنین ملایی تنها ملی پوش روئینگ کشورمان برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو بیان کرد: تمرینات ورزشکاران المپیکی ما نزدیک به ۲۰ روز است که شروع شده و از امروز تمرینات ۲۰ روز دوم خودمان را آغاز خواهیم کرد. به هر حال همان طور که گفتم ما باید تمریناتمان را به فضای بزرگ تری انتقال دهیم تا بتوانیم کارمان را منسجم و دقیق‌تر به پیش ببریم. ما درخواستمان را برای بزرگ‌تر شدن فضای تمرین به فدراسیون ارائه دادیم و باید ببینیم فدراسیون چه تصمیمی در این مورد می‌گیرد.

می‌خواهیم نسبت به ادوار گذشته عملکرد بهتری در المپیک داشته باشیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ کشورمان درباره اینکه شانس ایران برای کسب مدال در مسابقات المپیک چقدر است، گفت: ما باید سعی کنیم نسبت به ادوار گذشته مسابقات المپیک عملکرد بهتری از خودمان نشان دهیم. همچنین باید رنکینگ ملی خودمان را نسبت به المپیک‌های قبلی بهتر کنیم. من فکر می‌کنم اگر شرایط تمرینی خوبی برای ما فراهم شود، قطعا کسب مدال دور از دست نخواهد بود.

در بخش زیر ساخت‌ها قایقرانی همیشه دچار مشکل بوده است

فرزام درباره آخرین وضعیت قایق‌های فرسوده گفت: این مشکل قایق‌ها چیزی جدیدی نیست. ما نه تنها در بخش قایق مشکل داریم، بلکه در بخش زیر ساخت‌ها هم که همان مکان تمرین را شامل می‌شود نیز همیشه دچار مشکل بوده‌ایم. اگر قایق‌های جدید همین الان هم به دست ما برسد ما را برای مسابقات المپیک کلی جلو می‌اندازد. جالب است همان قایقی که ما برای نازنین ملایی در مسابقات المپیک اجاره کردیم در بین قایق‌های جدید وجود دارد. او حتی می‌توانست در این ۲۰ روز باقی مانده تا المپیک با قایق‌های جدید تمرین کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل بعید می‌دانم قایق‌های جدید تا قبل از المپیک به دستمان برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار