رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور شرایطی به وجود آمد که موجب رشد و رونق فعالیت کسب و کارهای مجازی شد.
او افزود: نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران در حوزه کالاهای پر مصرف و روزمره بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشتهایم و در زمینه خدمات درمانی و راهنمای پزشکی به صورت آنلاین هم شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی بودهایم.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیان کرد: پیش از کرونا بین ۵ تا ۱۰ هزار پلتفرم market place در ایران فعالیت میکردند، در حالی که در حال حاضر تعداد آنها به بیش از ۲۰۰ هزار مورد رسیده است.
الفت نسب ادامه داد: پیش بینی میکنیم که روند افزایش تعداد این پلتفرمها همچنان صعودی باشد، البته با سرعت کمتری، با این حال همچنان شاهد افزایش تعداد آنها خواهیم بود.
او در پایان تصریح کرد: برای رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی در کشور باید تصمیماتی اتخاذ شود تا از تعداد نهادهای موازی کاسته شود به طوری که در حال حاضر حدود ۱۶ دستگاه دولتی، حکومتی و امنیتی در انجام این امور دخیل هستند که هر کدام به نوبه خود موجب کاهش سرعت پیشرفت فعالان کسب و کار مجازی میشوند.
انتهای پیام/