در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت به دلیل بیماری کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد و فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان همچنان ۹۱۸ نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۱۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۴ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۱۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۵ مورد از نهبندان، ۲ مورد از سربیشه و ۱ مورد از بشرویه و ۱ مورد از فرودس بودند.

مهدی زاده تصریح کرد: از ۲۰۶ تست سریع کرونا ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و مورد جدیدی از فوت در بین بیماران کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد فوتی های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۹۱۸ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۷ نفر کرونا مثبت اند.

او گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

مهدی زاده ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۵ بیمار شامل ۱۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۸۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او  بیان کرد: تا روز گذشته ۶۱ هزار و ۵۲۸ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.