استقرار ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در برج فناوری کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از استقرار ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در برج فناوری کرمانشاه ظرف هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به مساحت ۲۰ هزار متر مربعی برج فناوری اشاره کرد و گفت : این برج در ۱۶ طبقه احداث و عمده بخش‌های آن تکمیل شده است.

او با بیان اینکه ظرف هفته‌های آینده شاهد استقرار واحد‌های فناور و دانش بنیان در این برج خواهیم بود، گفت : در حال حاضر ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد فناور و دانش بنیان در طبقات برج پیش بینی شده است.

او افزود: علاوه بر این تعداد واحد فناور و دانش بنیان، ساختار‌های زیست بوم فناوری استان شامل مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، واحد‌های آرندی صنایع بزرگ، کارگزاری‌های فناوری وموسسات و واحد‌هایی که در مرحله پیش رشد و رشد قرار دارند نیز در این برج مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: راه اندازی این برج موجب بالندگی و هم افزایی زیست بوم فناوری استان می شود.

بادکو ادامه داد: امیدواریم فعالیت این برج موجب تحرک و هم گرایی مجموعه‌ها و مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی استان شده و شاهد حضور هرچه بیشتر نخبگان دراین مرکز باشیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از اشتغالزایی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم در قالب شرکت‌ها و واحد‌های فناور و دانش بنیان در این برج خبر داد و افزود: علاوه بر این، راه اندازی این برج بیش از ۷۰۰ مورد اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

بادکو با بیان اینکه افراد زیادی در ساخت و راه اندازی این برج نقش داشته اند گفت: در همان سال‌های اولیه فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه برخی بزرگان جهاد دانشگاهی ایده راه اندازی برج فناوری را مطرح کردند.

او افزود: از همان ابتدا ابهاماتی در خصوص کارکرد این برج و ضرورت اجرای آن وجود داشت، اما صاحبان این ایده از همان ابتدا با وسعت نظر و نیازسنجی دقیق این پروژه را عملیاتی کردند تا امروز شاهد برکات آن باشیم

او افزود: امروز و با افتتاح این برج فضای در دسترس واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه به بیش از سه برابر افزایش یافته و همین امر نشان از اهمیت و کارکرد این برج دارد.

بادکو گفت: استقرار اجزای اکوسیستم فناوری در یک محل و در برج فناوری هم موجب افزایش عملکرد آن‌ها می‌شود و این امر هم یکی دیگر از کارکرد‌های مهم این برج را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با تقدیر از پیگیری و تلاش‌های دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در راه اندازی هرچه سریعتر برج فناوری کرمانشاه گفت: در کنار جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه هم تلاش‌های بی دریغی برای راه اندازی این مجموعه داشته اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.