مقامات حزب الله لبنان بر ضرورت همکاری همه طرف‌های این کشور و امتیازدهی برای تشکیل کابینه تاکید کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید ابراهیم امین السید در مراسم یادبود احمد سعید المصری از فعالان جهادی در منطقه بقاع، اعلام کرد برغم برخی مشکلات وجود دولت،  بهتر از آن است که دولتی در کار نباشد.

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان از همه طرف‌ها خواست برای نجات کشور فداکاری کنند. وی افزود: آماده ایم برای کاستن از بحران‌ها و مشکلات هر کاری انجام دهیم. از خداوند می‌خواهیم با همکاری نبیه بری، رئیس پارلمان و میشل عون، رئیس جمهور لبنان و جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد به نتیجه معقولی دست پیدا کنیم. زیرا این اوضاع و بحران‌ها قابل تحمل نیست.

محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت (فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان) نیز خواستار تسریع در تشکیل کابینه جدید لبنان شد و در مراسم یادبودی اعلام کرد حزب الله بیش از همه گروه‌ها در لبنان مایل به تشکیل کابینه است. برخی نمی‌خواهند کابینه تشکیل شود بلکه به دنبال انتخابات پارلمانی پیش از موعد هستند.

رعد ادامه داد: حزب الله و مقاومت و طرفداران آن از همه لبنانی‌ها بیشتر دوست دارند کابینه هر چه سریع‌تر تشکیل شود و کشور را بسازد. چرا امتیازی برای تشکیل کابینه نمی‌دهید؟ برخی نمی‌خواهند کابینه تشکیل شود بلکه از الان می‌خواهند رقابت‌های انتخابات پارلمانی را آغاز کنند.

در ۴ اوت سال ۲۰۲۰ مطابق با ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ انفجاری بزرگ و ویران‌گر بندر بیروت که بزرگترین بندر تجاری لبنان بود را تخریب کرد. 

بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر وقت لبنان، سعد الحریری و میشل عون، هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار