فرزانه فصیحی بانوی دونده المپیکی کشورمان قصد دارد بهترین عملکرد را در المپیک توکیو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کسب سهمیه المپیک از سوی فرزانه فصیحی سریعترین دونده کشورمان اتفاق تاریخی برای ورزش بانوان محسوب می‌شود. فصیحی در چند سال اخیر عملکرد درخشانی داشته و در مسابقات دوی ۶۰ متر در مسابقات داخل سالن صربستان با ثبت حد نصاب ۲۹/۷ ثانیه علاوه بر رکورد شکنی، سهمیه مسابقات جهانی دو و میدانی را به دست آورد.

اکنون فصیحی با رایزنی کمیته ملی المپیک و تایید کمیته بین المللی المپیک توانست از طریق سهمیه "یونیورسالیتی" جواز حضور در المپیک را به دست آورد.  

نکته قابل توجه این است که  سیمین صفا مهر در المپیک ۱۹۶۴ توانسته بود در رشته دوی ۱۰۰ متر به المپیک راه یابد  و بعد از ۵۷ سال فرزانه فصیحی توانست جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.

به هر حال فصیحی برای درخشش در المپیک عزم خود را جزم کرده است تا جواب حمایت مسئولان ورزش را بدهد. همچنین در فاصله باقی مانده تا المپیک باید مسئولان ورزش نگاه ویژه‌ای به دختر باد ایران داشته باشند تا او در المپیک خوش بدرخشد. بدون شک اگر به دختران ایرانی توجه شود، آن‌ها می‌توانند کار غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنند. همچنین در بازی‌های آسیایی جاکارتا، دختران ایرانی نشان دادند که چیزی  کمتر از پسران ندارند  و اگر امکانات در اختیارشان بگذارند و به آن‌ها توجه شود افتخارات بزرگی را رقم می‌زنند.

چشمک المپیک به ساق‌های سریعترین دختر ایران/ عزم جزم فصیحی برای افتخار آفرینی در توکیو

صیامی: شرایط حضور قدرتمندانه فصیحی را در المپیک فراهم می‌کنیم  

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره کسب سهمیه المپیک از سوی فرزانه فصیحی اظهار کرد: کارشناسان کمیته ملی المپیک با دقت بررسی کردند و متوجه شدند یک سهمیه المپیک در ماده ۱۰۰ متر بانوان خالی است. آن‌ها با کمیته بین المللی المپیک مکاتبه کردند و  مسئولان بین المللی با اضافه کردن یک نفر در ماده ۱۰۰ متر بانوان موافقت کردند.

او افزود: کمیته بین المللی المپیک دید باز به مسائل دارد و  آن‌ها قصد دارند که تعداد دختر و پسر در المپیک مساوی شود. مسئولان کمیته ملی المپیک موضوع را پیگیری کرده و سریع به ما  اعلام کردند و فصیحی بهترین ورزشکار بانو در ماده ۱۰۰ متر را به آن‌ها  معرفی کردیم. علاوه بر این، بعد از اینکه فصیحی را به کمیته بین المللی المپیک معرفی کردیم، آن‌ها شرایط این ورزشکار را بررسی کرده و با درخواست ما موافقت کردند.

صیامی گفت: فصیحی با "وایلد کارت" جواز حضور در المپیک را نگرفت بلکه سهمیه "یونیورسالیتی" گرفت. این سهمیه برای گسترش ورزش و توسعه اهداف خاص برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

او درباره بی اطلاعی  فدارسیون دو و میدانی از دریافت کسب سهمیه المپیک از سوی فصیحی گفت: ما یکی از آمال و آرزویمان این بود که یک دختر دونده بتواند سهمیه المپیک بگیرد که این اتفاق برای فصیحی رخ داد و خیلی خوشحال هستیم. به هر حال کمیته بین المللی المپیک بحث گسترش ورزش با هدف تساوی زن و مرد را دنبال می‌کند و سهمیه یونیورسالیتی برای ما در نظر گرفت.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه این فدراسیون برای حضور موفق فصیحی در مسابقات المپیک اظهار کرد: فصیحی ۶، ۷ ماه پیش در صربستان سهمیه جهانی گرفت که این مسابقات به علت کرونا لغو شد. همچنین فصیحی  با حمایت باشگاه سپاهان به صربستان رفت و حتی قرار بود در مسابقات جام کازانف هم شرکت کند، اما به او دعوتنامه ندادند. مسابقات آسیای میانی ازبکستان هم به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد و اکنون فصیحی  قرار است در مسابقات جایزه بزرگ در شهرکرد شرکت کند. شرایط حضور قدرتمندانه فصیحی در المپیک را فراهم می‌کنیم.

فصیحی: کسب سهمیه المپیک برای ما اتفاق بزرگی است 

فرزانه فصیحی دونده سرعتی کشورمان درباره کسب سهمیه المپیک در ماده دوی ۱۰۰ متر اظهار کرد: کسب سهمیه المپیک برای من اتفاق بزرگی محسوب می‌شود و امیدوارم اتفاق خوبی هم برای ورزش بانوان باشد. امیدوارم این اتفاق راه‌گشای بقیه دختران باشد که امید دارند و تمرین و تلاش می‌کنند. به نظرم دختران ایرانی حق و جایگاهشان  خیلی بالا است و نباید نا امید شوند و جا بزنند.  

فصیحی بیان کرد: سهمیه یونیورسالیتی المپیک را با رایزنی کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی به  دست آوردم و از مسئولان تشکر می‌کنم که این اتفاق را  برای من رقم زدند. به طور حتم این سهمیه می‌تواند زندگی من را تغییر بدهد. خیلی خوشحال هستم که بالاخره گام‌های من به المپیک رسید.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار