دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از تزریق ۵۹ هزار و ۸۲ دُز واکسن کرونا در خراسان جنوبی خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از ابتدای واکسیناسیون تا امروز ۵۹ هزار و ۸۲ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۱ دُز در نوبت اول و ۱۶ هزار و ۵۱ دُز در نوبت دوم تلقیح شده است.

او افزود: پوشش واکسیناسیون در سالمندان بالای ۷۰ سال ۶۸ درصد و در سالمندان بالای ۸۰ سال ۸۵ درصد برآورد شده است.

شریف زاده با اشاره به این که همه‌ی واکسن‌ها عوارضی مانند تب و سردرد دارند تصریح کرد: معمولا افرادی که در هنگام تزریق نوبت اول واکسن کرونا بدون عارضه بوده اند امکان دارد در هنگام دریافت نوبت دوم علائمی مانند تب و سردرد داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که عوارض تزریق واکسن کرونا طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد ادامه داد: در صورتی که عوارض شدید باشد می‌توان به پزشک مراجعه کرد.

او بیان کرد: از واکسن‌های سینوفارم تحویل گرفته شده تا امروز ۷ هزار و ۹۵۸ دُز تزریق شده است.

شریف زاده گفت: هنوز ۳ هزار و ۸۵۶ دُز واکسن سینوفارم باقی مانده است که این دُز‌های باقی مانده مربوط به مراکز روستایی و شهرستان‌ها است.

دبیر ستاد دانشگاهی پبشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: در مرکز استان کلیه واکسن‌های سینوفارم تحویل گرفته شده برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار