مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: برداشت هندوانه از مزارع شهرستان ارسنجان از تیرماه شروع شده و تا مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید ناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: برداشت هندوانه از ۱۲ هکتار مزارع شهرستان از اوایل تیرماه شروع شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

او افزود: در مزارع هندوانه این شهرستان از بذور ارقام اس جی سفید و منارو استفاده شده است که از بازارپسندی و کیفیت مطلوب برخوردار است و میانگین عملکرد ۵۰ تن در هر هکتار برای این محصول پیش بینی می‌شود.

حسینی خرمی، کمبود آب و خشکسالی طی چند سال اخیر و نوسان قیمت محصول را از دلایل عدم تمایل کشاورزان به کاشت هندوانه عنوان کرد.

او تصریح کرد: این محصول برای مصارف تازه خوری، علاوه بر شهرستان به سایر شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

هندوانه

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع سپیدان آغاز شد

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی سپیدان آغاز شد.

مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان اظهار کرد: با شروع فصل تابستان برداشت گندم در سطح ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان شروع، و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: برداشت گندم از مزارع دیم دهستان سرناباد از توابع بخش همایجان این شهرستان آغاز شده است و تعداد ۹ دستگاه کمباین در حال برداشت هستند.

نصیری اضافه کرد: کاشت ارقام دیم گندم شامل آذر ۲، کل حیدری و سرداری و ارقام آبی گندم شامل زرین، پیشگام و الوند در این شهرستان مرسوم و از سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی منطقه برخوردار است.

برداشت گندم از مزارع سپیدان

او بیان کرد: به دلیل کاهش شدید نزولات جوی در سال زراعی جاری برداشت این محصول استراتژیک در سطح ۱۳ هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم دیم با افت عملکرد ۵۰ درصدی مواجه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۶ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی این شهرستان توسط سه دستگاه کمباین بومی و ۲۵ دستگاه کمباین غیر بومی برداشت شود.

در حال حاضر دو مرکز خرید تعاونی روستایی همایجان و اردکان در این شهرستان، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی را بر عهده دارند.

کشت کاهو در ۱۴۷ هکتار از اراضی شهرستان اقلید

مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهرمیان اقلید گفت: ۱۴۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی اقلید به کشت کاهو اختصاص یافت.

میرسلیمانی مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهرمیان اقلید با بیان اینکه ۱۴۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی اقلید به کشت کاهو اختصاص یافت، اظهار کرد: دوره رشدی این محصول در شهرستان ۵۰ تا ۶۰ روز است.

او افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن کاهو تولید و روانه بازار‌های مصرف شود. میرسلیمانی تصریح کرد: برای استفاده بهینه از منابع آب این محصول بصورت نشایی کشت می‌شود و آبیاری آن به صورت نوار تیپ است.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی شهرمیان گفت: در هر هکتار حدود ۷ هزار نشا در دو نوبت در شهرستان کشت می‌شود، که کشت اول از ابتدای فروردین ماه و کشت دوم از اوایل تیرماه به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.