رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید اعلام کرد تعهد ما نسبت به این رژیم محکم و آهنین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود با رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید درباره مسائل دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه موضوع ایران، سوریه و عراق گفتگو کردند.

بایدن در این نشست با اشاره به حملات هوایی روز یکشنبه علیه شبه نظامیان در سوریه و عراق گفت: دستور حملات هوایی شب گذشته را به این دلیل دادم که پاسخی به حملات اخیر آنان به کارکنان و تاسیسات نظامی ما در عراق باشد. 

اوبا ابراز تشکر از سفر ریولین به آمریکا اعلام کرد: تعهد ما نسبت به اسرائیل محکم و آهنین است. من و تیمم در حال حاضر از نزدیک با دولت اسرائیل که اوایل این ماه کار خود را آغاز کرده، همکاری می‌کنیم و منتظرم که خیلی زود میزبان نخست وزیر بنت در کاخ سفید باشم.

ریولین نیز در این دیدار با اتهام زنی علیه ایران گفت: از تعهد جو بایدن در مورد اینکه ایران به تسلیحات هسته ای نرسد رضایت بسیار دارم. رابطه اسرائیل و آمریکا کاملا عالی است.

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: خوشحال هستم که در کاخ سفید حضور دارم. اسرائیل هیچ دوست یا متحد بزرگتر از آمریکا ندارد.

او پس از کاخ سفید به کنگره آمریکا خواهد رفت تا دیداری با نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، داشته باشد. انتظار می‌رود ریولین ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به تل‌آویو بازگردد.

کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی همچنان به ایران به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت این رژیم می‌نگرد و حملات خود را به نوار غزه آغاز کرده، اما قول داده است اتحاد با واشنگتن را در اولویت قرار دهد و تلاش کند اختلاف‌ها را خصوصی نگاه دارد.

پیش از این منابع صهیونیستی از تلاش این رژیم برای تحت تاثیر قرار دادن مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن خبر دادند.

بایدن پس از دیدار با باراک اوباما و دونالد ترامپ، سومین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که با ریولین ملاقات می‌کند. پس از دیدار‌های قبلی در ژانویه ۲۰۱۵، نوامبر ۲۰۱۵ و نوامبر ۲۰۱۷، این چهارمین سفر ریولین به واشنگتن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار