رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را تا پایان دوره متوسطه فراهم کند چراکه ایجاد مدارس غیرانتفاعی خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی طی اخطاری با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را تا پایان دوره متوسطه فراهم کند. با این وجود برای حل و فصل مسئله آموزش با کمک و مشارکت اولیا مدارس غیرانتفاعی ایجاد می‌شود که خلاف این اصل است.

وی ادامه داد: تنوع در روش‌های آموزشی که از کشور‌های متفاوت غربی بدون بومی سازی وارد آموزش مدارس غیر انتفاعی شده، پرداخت‌ها و شهریه‌هایی که حداقل و حداکثر آن‌ها معلوم نیست، پرداخت‌های غیر متناسب به معلمان، اعطای مجوز‌هایی که در آموزش و پرورش به افراد خاص و همسو با برخی جریان‌های حاکم انجام می‌شود، از مشکلات این دسته از مدارس است. یکی دیگر از مسائل اساسی مدارس مشکلات ساختمان‌های آنهاست که باید حل شود.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به پژمانفر پاسخ داد: مدارس غیر انتفاعی به صورت قانونی در آمده و تایید شورای نگهبان را به همراه دارد. آن‌ها به صورت داوطلبانه وجود دارند و فعالیت می‌کنند. به علاوه مهدکودک‌ها نیز به آموزش و پرورش منتقل شدند.

وی اضافه کرد: این طرح اعطای مجوز را نیز محدود‌تر کرده است. البته اشکالاتی دارد که برای همین با درخواست کمیسیون آموزش و تحقیقات و موافقت هیئت رئیسه به صورت دو شوری بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار