همایش دوچرخه‌سواری همگانی با رعایت دستورالعمل های کامل بهداشتی و به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت در مهاباد برگزار شد.

دیاکو توتونچی رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: همایش دوچرخه سواری همگانی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت و هفته‌ مبارزه با مواد مخدر در راستای پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در مهاباد برگزار شد.

توتونچی افزود: در این همایش، دوچرخه‌سواران مسیر ۶ کیلومتری ورزشگاه آزادی، خیابان سرباز، پل حکمت، خیابان ساحلی، میدان شهرداری، چهارراه مولوی تا پارک استاد مجدی را رکاب زدند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد اضافه کرد: در تلاش برای استمرار برگزاری همایش‌های عمومی به مناسبت‌های مختلف با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی هستیم.

او ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی را از اهداف این طرح دانست و گفت: همایش دوچرخه‌سواری سه‌شنبه هر هفته در قالب طرح ملی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهرستان برگزار می‌شود.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزار‌های شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.