۲۳۰ هکتار از مزارع مهرستان مجهز به سیستم نوین آبیاری شد

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان گفت: تاکنون ۲۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی مهرستان به منظور استفاده بهینه از منابع آبی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالله سپاهی مدیر جهاد کشاورزی مهرستان  گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری اجرای این طرح‌ها ۲۴ میلیارد ریال است که ۶میلیارد ریال از محل سهم مشارکت بهره‌بردار و ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین وهزینه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان عمده مشکل اجرای سیستم نوین آبیاری در این شهرستان را ضعف بنیه مالی کشاورزان، خورده مالک بودن، ملی بودن اراضی تحت شرب چاه‌های دارای پروانه و عدم رغبت پیمانکاران برشمرد.

وی گفت:سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

سپاهی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان گفت:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار